Výběrové řízení
- Článek
Potkaly se nejen jednou, a ne u Kolína, advokátka s ředitelkou a povídaly si o všem možném. A také o právních věcech ve školství. A díky spojení školské praxe a právní teorie vznikla tato série rozhovorů, se kterými se budete setkávat po celý školní rok 2023/2024. Budeme se zamýšlet nad personálními záležitostmi ředitele školy a vymýšlet, jak nastavit personální činnosti co nejlépe. A začneme opravdu od začátku – přijímáním nových zaměstnanců.
Ředitelka školy skončila ve funkci k 31. 12. 2021. Jsem zástupkyní ředitelky a vzhledem k tomu, že na včerejším konkurzu nebyl vybrán nový ředitel, dostala jsem se do nezáviděníhodné situace. V současné době vykonávám funkci ředitelky, zástupkyně a v rámci těchto dvou funkcí ještě učím 19 hodin (11 + 8). Nevím si rady s následujícím:
Jaký je správný postup? Bývalé paní ředitelce skončilo pověření, ale stále jí trvá pracovní poměr. Od 3. 1. 2022 je v pracovní neschopnosti. Po jejím uzdravení jí nemohu nabídnout plný úvazek. O zkrácený úvazek nebude mít pochopitelně zájem a já potřebuji vědět, zda jí mohu nabídnout funkci zástupkyně ředitelky školy po dobu mého dočasného vedení školy (do dalšího konkurzu).
Vzhledem k tomu, že se blíží pololetí, jak je to s podepisováním vysvědčení – žádné pověření jsem nedostala, vše vykonávám z pozice statutárního zástupce – zástupkyně ředitelky školy. Ve všech podepisovaných dokumentech mám uvádět: Jméno, příjmení, zástupkyně ředitelky školy nebo Jméno, příjmení, v zastoupení řed. školy nebo Jméno, příjmení, za ředitelku školy? Je případně jiná možnost?
Vypisování veřejných zakázek se řídí právně platnou legislativou, se kterou je nejlépe obeznámen/a ekonom/ka školy. Každý dotační titul má navíc svá vlastní pravidla, která musí příjemce dotace splnit. Při vypisování veřejných zakázek bude proto ICT správce spolupracovat se školní ekonomkou / školním ekonomem, hospodářkou/hospodářem i vedením školy. Tvorbu zadávacích podmínek pro ICT vybavení navíc ICT správce konzultuje také s ICT metodikem, který může mít důležité poznámky pro implementaci ICT vybavení do samotné výuky.