Výdaje
Lze předplatné Řízení školy online platit z OP JAK?
Soukromá školská právnická osoba, neplátce DPH, pořádá v průběhu roku akce pro děti, např. adaptační pobyt na začátku školního roku. Součástí akce je i přespání dětí ve škole. V průběhu této akce si děti připravují společně stravu (večeři, snídani) - suroviny jsou zakoupené školou, škola hradila dětem např. i zmrzlinu. Jsou tyto náklady daňově uznatelné? Rodiče hradí měsíční školné.
V naší škole, jejímž zřizovatelem je město, máme školní družinu. Vybíráme od rodičů školné ve výši 800 Kč na žáka. Které náklady lze hradit z tohoto vybíraného školného? Vychovatelky přišly s požadavkem na pořízení kopírky, školení pro vychovatelky.
Jsme soukromá MŠ a ZŠ, s. r. o. K Mikuláši a na Velikonoce dáváme dětem ve školkách balíčky, podobně v prosinci dostanou adventní kalendář. Je pravda, že všechny tyto položky budou nedaňové a účtovat se budou jako náklady na reprezentaci? Nebo lze nějak zaúčtovat v případě školky jako daňový náklad? A pokud jde o výhry v pořádaných soutěžích, ty lze vnímat jako daňový náklad, bez něhož by se soutěž nemohla uspořádat?
Příspěvková organizace - škola - zřízená obcí využívá pro své účtování v rámci nákupu ochranných pomůcek, lékařských prohlídek, výpisu ze zdravotní dokumentace účtu 527 - zákonné sociální náklady. Je tento postup účtování správný? Dále účet 527 využívá i pro školení, kurzy a webináře a to jak pro pedagogy, tak i pro např. paní kuchařky, pokud se účastní semináře např. zdravé výživy. Lze tento účet i v tomto případě využít nebo by bylo lepší, resp. v souladu s legislativou využít např. pro školení účet 518?
Vyúčtování peněz na Podpůrná opatření. Jsme soukromá škola. Dostáváme peníze na asistenty pedagoga a řeším problém týkající se účetnictví a následného vykazování dotace. Máme od poradny přiznaného asistenta pedagoga na 20 hodin týdně. Třída má ale hodin více a my chceme, aby tam byl pedagog stále. Třeba o 4 hodiny více. Jsme ochotni ho doplatit z dotace určené na další provoz. Do teď jsme ale účtovali celý úvazek do nákladů podpůrných opatření. Mzdy jsme měli relativně nízké, takže se z dotace celý úvazek pokryl. Vzhledem k tomu, že je při poskytnutí celého obsahu podpůrného opatření dovoleno si peníze ponechat na jiné náklady, nepovažuji tuto cestu za nějaké zneužití dotace. Pokud by tato cesta nebyla správná, musela bych každou smlouvu asistenta pedagoga buď rovnou rozdělit na dvě nebo při vyúčtování mezd dělit nákladově na hodiny, které jsou poradnou přiznány a hodiny, které jsou navíc. To považuji za komplikované. Zvláště při komunikaci s externí účetní firmou. Je náš způsob účtování obhajitelný?
1. Je možné zaplatit z FKSP zaměstnancům pořízení klimatizace do sborovny? Předpokládám dle § 4 odst. 4 – zlepšení pracovních podmínek.
2. Lze zaplatit z FKSP zaměstnancům nákup ochranných pomůcek pro výuku v době epidemie? Jde mi konkrétně o štíty, případně roušky apod. Jediný paragraf, který mne napadá, je výše zmíněný.
3. Zaměstnanci mají ve smlouvě napsáno místo výkonu práce adresu zaměstnavatele. Podle toho dostávají stravenky, na které mají nárok, pokud jsou alespoň tři hodiny v práci. Nyní během distanční výuky však bude většina z nich pracovat z domu, ovšem prokazatelně budou pracovat se žáky on-line skrze videokonferenční hovory. Tím ovšem nenaplní podmínku být na pracovišti určitou dobu. Je mi jasné, že to lze vyřešit skrze dodatek k pracovní smlouvě o dalším místě výkonu práce, které by bylo jejich trvalé bydliště, ovšem to bychom museli tisknout spoustu papírů, čemuž bychom se rádi vyhnuli. Je možné situaci vyřešit pouze pokynem ředitele školy, že po dobu distanční výuky (případně pevně časově ohraničený termín) "rozhodl ředitel školy, že místo výkonu práce je kromě adresy školy také adresa trvalého bydliště každého zaměstnance"?
- Článek
Základní škola, zřizovatel obec – neinvestiční náklady na žáka Náš zřizovatel – obec – zřizuje 3 úplné základní školy. Z neúplných škol – z okolních obcí – k nám přicházejí...