Zájmový kroužek
Naše vychovatelka školní družiny má zájem vést placený kroužek keramiky pro některé žáky školní družiny, který by se konal v rámci její přímé činnosti. Rádi bychom věděli, zda je toto možné v rámci právních předpisů a jaké by byly případné podmínky nebo omezení, které bychom museli dodržet.
Lze připustit situaci, aby škola v dopolední době neměla běžnou výuku, ale realizovala vzdělávací činnost v rámci kroužku/klubu viz § 2 odst. 1 písm. a), b)vyhlášky č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání, nebo některého z dalších bodů tohoto paragrafu?
Lze platit odměnu z dohody o provedení práce uzavřenou za účelem vedení zájmového kroužku z prostředků OON? Kroužky vedou pedagogové školy pro žáky školy, prostředky jsou do OON převáděny z platů.
- Článek
Jsme základní škola a zřizovatelem je město. Musíme mít dohody o provedení práce na zájmové kroužky, nebo stačí odměna do výplaty? Rodiče dětí tyto kroužky hradí.
Jak správně legislativně ošetřit organizacit školní kroužek, konkrétně badatelský kroužek v základní škole? Jaké musí mít vedoucí kroužku kvalifikační předpoklady? Pokud nemá vedoucí kroužku splněn kurz pedagogického minima, může kroužek zaštítit tzv. garant? Jsme příspěvková organizace, zřizovatelem je obec.
Jsme základní škola a zřizovatelem je město. Musíme mít dohody o provedení práce na zájmové kroužky, nebo stačí odměna do výplaty? Rodiče dětí tyto kroužky hradí.
Z organizačních důvodů bychom potřebovali mít pro žáky 3. a 4. ročníku základní školy jednou týdně odpolední vyučování (1 x za 14dní střídavě dvouhodinovku - předmět informatika). To znamená, že by měli 4 hodiny, pak pauzu na oběd - a pak ještě 2 hodiny. 4. hodina končí v 11.50. Je možné, aby pauza na oběd byla pouze 30 minut - a odpolední výuka pak byla v čase 12. 20 - 13. 50 (dvouhodinovka by byla bez přestávky). Jedná se nám o to, aby děti mohly odejít co nejdříve po vyučování na kroužky. Případně prosím o radu, jak zorganizovat.
- Článek
Volnočasové aktivity a zájmové kroužky je třeba vhodně zvolit pro jednotlivé děti, navíc s ohledem na množství energie, kterou potřebují vydávat ve škole a na vzdělávání. Zároveň je lze využít jako doplněk vzdělávání nebo další příjemnou formu, jak děti vzdělávat. Obzvláště forma zážitkové pedagogiky může být přínosná především pro děti se sociálním znevýhodněním i jako způsob doučování.
- Článek
Zájmový kroužek Cesta na naší škole vznikl z iniciativy speciální pedagožky Mgr. Evy Heinzové. Někteří žáci zařazení do základní školy totiž potřebují obrovskou míru podpory ze strany pedagogů a asistentů, aby zvládali nároky, které na ně učební proces klade, a dokázali se zlepšovat. Dobrý tým jim v tom už dnes dokáže účinně pomoci. Jenže se potom díváte na chlapce, který o přestávce sedí sám v lavici, když si povídá, tak jen s paní asistentkou, domů ze školy jde také sám. Rodičům nevykládá o kamarádech–vrstevnících, ale o paní asistence, o paní učitelce. Zde jsme viděli pro vývoj dítěte zásadní nedostatek. Proto vznikla myšlenka podpořit děti i v oblasti sociálních vztahů.