Zájmový kroužek

Naše vychovatelka školní družiny má zájem vést placený kroužek keramiky pro některé žáky školní družiny, který by se konal v rámci její přímé činnosti. Rádi bychom věděli, zda je toto možné v rámci právních předpisů a jaké by byly případné podmínky nebo omezení, které bychom museli dodržet. 
Vydáno: 09. 09. 2024
Lze připustit situaci, aby škola v dopolední době neměla běžnou výuku, ale realizovala vzdělávací činnost v rámci kroužku/klubu viz § 2 odst. 1 písm. a), b)vyhlášky č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání, nebo některého z dalších bodů tohoto paragrafu? 
Vydáno: 12. 07. 2024
Lze platit odměnu z dohody o provedení práce uzavřenou za účelem vedení zájmového kroužku z prostředků OON? Kroužky vedou pedagogové školy pro žáky školy, prostředky jsou do OON převáděny z platů. 
Vydáno: 27. 12. 2023
  • Článek
Jsme základní škola a zřizovatelem je město. Musíme mít dohody o provedení práce na zájmové kroužky, nebo stačí odměna do výplaty? Rodiče dětí tyto kroužky hradí.
Vydáno: 12. 12. 2023
Jak správně legislativně ošetřit organizacit školní kroužek, konkrétně badatelský kroužek v základní škole? Jaké musí mít vedoucí kroužku kvalifikační předpoklady? Pokud nemá vedoucí kroužku splněn kurz pedagogického minima, může kroužek zaštítit tzv. garant? Jsme příspěvková organizace, zřizovatelem je obec.
Vydáno: 16. 11. 2023
Jsme základní škola a zřizovatelem je město. Musíme mít dohody o provedení práce na zájmové kroužky, nebo stačí odměna do výplaty? Rodiče dětí tyto kroužky hradí.
Vydáno: 08. 11. 2023
Z organizačních důvodů bychom potřebovali mít pro žáky 3. a 4. ročníku základní školy jednou týdně odpolední vyučování (1 x za 14dní střídavě dvouhodinovku - předmět informatika). To znamená, že by měli 4 hodiny, pak pauzu na oběd - a pak ještě 2 hodiny. 4. hodina končí v 11.50. Je možné, aby pauza na oběd byla pouze 30 minut - a odpolední výuka pak byla v čase 12. 20 - 13. 50 (dvouhodinovka by byla bez přestávky). Jedná se nám o to, aby děti mohly odejít co nejdříve po vyučování na kroužky. Případně prosím o radu, jak zorganizovat.
Vydáno: 29. 03. 2023
  • Článek
Volnočasové aktivity a zájmové kroužky je třeba vhodně zvolit pro jednotlivé děti, navíc s ohledem na množství energie, kterou potřebují vydávat ve škole a na vzdělávání. Zároveň je lze využít jako doplněk vzdělávání nebo další příjemnou formu, jak děti vzdělávat. Obzvláště forma zážitkové pedagogiky může být přínosná především pro děti se sociálním znevýhodněním i jako způsob doučování.
Vydáno: 19. 04. 2022
  • Článek
Zájmový kroužek Cesta na naší škole vznikl z iniciativy speciální pedagožky Mgr. Evy Heinzové. Někteří žáci zařazení do základní školy totiž potřebují obrovskou míru podpory ze strany pedagogů a asistentů, aby zvládali nároky, které na ně učební proces klade, a dokázali se zlepšovat. Dobrý tým jim v tom už dnes dokáže účinně pomoci. Jenže se potom díváte na chlapce, který o přestávce sedí sám v lavici, když si povídá, tak jen s paní asistentkou, domů ze školy jde také sám. Rodičům nevykládá o kamarádech–vrstevnících, ale o paní asistence, o paní učitelce. Zde jsme viděli pro vývoj dítěte zásadní nedostatek. Proto vznikla myšlenka podpořit děti i v oblasti sociálních vztahů.
Vydáno: 19. 10. 2021