Projekt iKAP II – Inovace ve vzdělávání, který realizuje Pražský inovační institut, vás srdečně zve na ojedinělou online událost „Podpora psychické odolnosti a tvořivosti pomocí Futures Literacy“. Uskuteční se ve středu 18. října od 14 do 17.15 hod. Více najdete na Facebooku a níže v textu.
Už jste slyšeli o „Futures literacy“, kompetenci 21. století, která může pedagogům i studentům pomoci orientovat se v nejisté a nestálé době, v níž žijeme? Víte, že Futures literacy nám může pomoci se lépe rozhodovat v přítomnosti? Chcete se dozvědět více, abyste získali znalosti a dovednosti, a mohli podpořit studenty, kteří zažívají obavy z budoucnosti?
Připojte se 18. října od 14 hodin do 17.15 hodin k Loes Damhof, ambasadorce Futures literacy v UNESCO a pedagožce na Hanze University v Holandsku, a Laureline Simon, zakladatelce a ředitelce organizace One Resilient Earth. Zúčastněte se úvodu do Futures literacy a hlubšího poznávání v „laboratoři“ futures literacy zaměřené na roli pedagogů v době nestálosti, nejistoty, složitosti a nejednoznačnosti, pod vlivem změny klimatu. Vítáni jsou všichni pedagogové, školní psychologové, vedoucí pracovníci škol a další zájemci, kteří pracují z mládeží. Více se dočtete a link na registraci najdete ve Facebookové události zde.
Akce bude probíhat online v angličtině se simultánním tlumočením do češtiny, zahrnuje vaši aktivní účast. Doplňující vzdělávací materiály budou účastníkům poskytnuty prostřednictvím komunitní platformy One Resilient Earth.
Přihlaste se na konferenci ZDE
Program:
1) Úvodní přednáška o Futures literacy
Jakou roli může hrát gramotnost pro budoucnost v pomoci mladým lidem, aby mohli čelit budoucnosti v době klimatických změn?
Prezentace obou odbornic zahrnuje jak teorii Futures literacy, tak konkrétní příklady související s pedagogickou praxí. Na závěr bude probíhat diskuze.
Doba trvání: 1 hod.
Přestávka 15 min
2) „Laboratoř“ Futures literacy
Co kdybychom prozkoumali způsoby, jakými mohou pedagogové podporovat studenty při zvládání nejistoty a obav z budoucnosti v roce 2073? A jaký vliv by to mělo na rozhodnutí, která aktuálně uskutečníme?
Během interaktivní laboratoře Futures Literacy Lab budou účastníci rozvíjet svou představivost a rozptýlí pochybnosti, které mají o budoucnosti, aby objevili nový pohled, který konstruktivně ovlivní naši přítomnost. Představíme i další praktické příklady aktivizace v kontextu vzdělávání. Účastníkům budou poskytnuty doplňující materiály, mimo jiné prostřednictvím online komunitní platformy We are One Resilient Earth.
Doba trvání: 2 hod.
Kdo jsou školitelky?
Loes Damhof byla v Holandsku v r. 2016 vyhlášena pegažkou roku (Lecturer of the Year), a to za své inovativní postupy a nadšení pro výuku na Hanze University. V rámci UNESCO je garantkou Futures literacy. Konzultuje a školí zaměstnance organizací OSN, nevládních organizací a korporací v oblasti Futures literacy, aby rozvíjeli své schopnosti v oblasti rozhodovacích procesů. Jako expertka na Futures literacy navrhuje, vyvíjí a facilituje laboratoře Futures literacy.
Laureline Simonová od roku 2006 vede a facilituje projekty mezinárodní spolupráce v oblasti zmírňování změny klimatu a přizpůsobování se této změně, mimo jiné v rámci UNFCCC. V roce 2020 založila organizaci One Resilient Earth, která je průkopníkem regenerativního a transformačního přístupu k podpoře psychické odolnosti vůči změně klimatu. One Resilient Earth podporuje transdisciplinární vědecké, kulturní a vzdělávací projekty ve spolupráci s organizacemi OSN, univerzitami, muzei, uměleckými kolektivy a organizacemi místních komunit.
Chcete se dozvědět více?
Podívejte se na krátké video o Futures literacy
Podívejte se na TEDx talk, kde Loes Damhof představuje Futures Literacy
Přečtěte si o Futures Literacy zde.
Zjistěte více o vztahu Futures literacy a psychické odolnosti vůči změně klimatu zde.