V souvislosti s nečekanými změnami posledních dní, šířením pandemie COVID-19, zavřením škol, přesouváním a rušením akcí, nestandardními pracovními podmínkami a celkově náročnými chvílemi je řada z nás (a rozhodně všichni vedoucí pracovníci) vystavena nutnosti zvládnout krizovou komunikaci. V tomto textu najdete základní zásady a tipy pro vhodné způsoby komunikace v nestandardních a složitých situacích.
Komunikujeme v krizové situaci
Mgr.
Zuzana
Svobodová
Ph.D.
ředitelka ZŠ německo-českého porozumění a Gymnázia Thomase Manna; odborná asistentka, katedra andragogiky a managementu vzdělávání PedF UK
Vymětal (2009) uvádí hlavní cíle krizové komunikace, kterými jsou: zlepšit vědomosti, pochopení a poskytnout informace, zvýšit důvěryhodnost a důvěru a minimalizovat negativní dopad strachu a znepokojení. Pro všechny zúčastněné nastala s uzavřením škol 12. 3. 2020 velká změna a nutnost se na tuto změnu adaptovat. Ředitelé, jejich zástupci, učitelé, žáci i rodiče zača