Zřizovatel není povinen školu hodnotit, nicméně je to jeho právo. Pokud se k tomu rozhodne, měl by mít jistotu, že k tomu má časové a odborné kapacity. V textu shrnujeme hlavní zásady, kterými je možné se při hodnocení školy řídit, včetně konkrétních ukázek. Článek vychází z online publikace Kápézetka – Průvodce pro zřizovatele škol, kterou vydal EDUin.
Publikace Kápézetka – Průvodce pro zřizovatele: Hodnocení školy a ředitele zřizovatelem
Mgr.
Lucie
Slejšková
analytička
Zřizovatel školu hodnotit nemusí, ale může
Hlavní úlohou zřizovatele v současném nastavení pravomocí je především vytvářet podmínky pro kvalitní vzdělávání ve školách, které zřizuje, a zajistit potřebné kapacity. Logicky si však každý zřizovatel dříve či později položí otázku, nakolik k tomu potřebuje také zkoumat, jak kvalitní jsou jeho školy.
Hodnocení školy spadá do
kompetence
České školní inspekce, nicméně školský zákon připouští, aby školu hodnotil také zřizovatel (ust. § 12 odst. 5 školského zákona). Není to však jeho povinnost. Bývá to praxe spíše méně běžná, po níž sahají hlavně větší zřizovatelé, kteří potřebují porovnávat více svých