Jaké je současné postavení mateřských škol ve vzdělávacím systému ČR, co se změnilo od dob před sametovou revolucí před více jak třiceti lety a jaké změny dnes potřebuje předškolní vzdělávání, aby reflektovalo nejnovější výzkumy v oblasti citového, rozumového a tělesného rozvoje dětí? Na otázky odpovídá PaedDr. Kamila Podrápská, Ph.D., ředitelka MŠ Klášterní v Liberci a členka předsednictva Stálé konference ředitelů (SKŘ), která má v SKŘ na starosti Sekci mateřských škol.
SKŘ – Čím silnější škola a učitel, tím slabší žák
Jiří
Stárek
předseda Stálé konference ředitelů a ředitel ZUŠ Hostivař
Online konference Lázně pro ředitele III
Dne 16. února 2023 se bude konat již třetí online konference určená pro ředitele a členy vedení škol. Nechte školní starosti jeden den na jindy. Najděte si místo, kde na vás nikdo nebude klepat nebo vás rušit, a odevzdejte se do péče lázeňských odborníků.
Dovolte nám postarat se o vás a pojďte s námi strávit den v našich online lázních.
Více informací najdete na
projektsypo.cz
a
facebook.com/projektsypo
nebo namiřte fotoaparát mobilu na QR kód:
Motto vašeho školního vzdělávacího programu zní „z barevných kostek postavíme hrad“. Co to znamená?
Motto, které citujete, si drží naše mateřská škola v záhlaví svého školního vzdělávacího programu již od roku 2008. Prvotní
interpretace
ukazuje samozřejmě na hlavní činnost dětí: hru. Barevné dřevěné kostičky jsou s dětmi symbolicky a neodmyslitelně spjaty. I psychologové považují dovednost dítěte řadit kostky vedle sebe či stavět z nich věž za milníky jejich vývoje. S kolegyněmi ale považujeme v sémantickém plánu našeho motta za klíčová dvě slova: barevný a hrad. Barevnost vztahujeme ke světu a životu, který pomáháme dětem objevovat. Musíme si uvědomit, že v mateřských školách se děti s mnoha slovy, věcmi, fakty, zkušenostmi i prožitky setkávají úplně poprvé. Jsme přesvědčeny, že všichni rodiče chtějí pro své děti to nejlepší. Zároveň se ale mnohdy vracejí na plný úvazek do pracovního procesu a nedostává se jim času. Toho pomalého a klidně plynoucího času, který dítě v předškolním věku tak