Cílem článku je vyčlenit základní nové úkoly vznikající při řízení školy nebo školského zařízení ve školním roce 2022/2023, které jsou důsledkem změn nebo očekávaných změn právních předpisů a změn rámcového vzdělávacího programu.
Změny nebo očekávané změny v činnosti škol a školských zařízení ve školním roce 2022/2023
PhDr. Mgr.
Monika
Puškinová
Ph.D.
poradenské služby ve školství,
Vlastní pedagogická činnost podle změněného RVP
K jádru pedagogického vedení školy bezesporu patří řízení procesu, jehož výsledkem je
a)
změněný školní vzdělávací program (dále jen „ŠVP“), nebo
b)
řízení vyhodnocování vlastního vzdělávání podle změněného ŠVP.
V tomto kontextu je vhodné připomenout lhůty, ve kterých měly nebo mají být ŠVP uvedeny do souladu s aktualizovaným rámcovým vzdělávacím programem a ve kterých má škola zahájit vzdělávání podle aktualizovaného ŠVP:
*
k 1. 9. 2021
školy poskytující předškolní vzdělávání uvedly svůj ŠVP do souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání ve znění
Opatření ministra školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
, srpen 2021, č. j. MSMT-44476/2020-61); do rámcového vzdělávacího programu byla doplněna podkapitola 8.4 Jazyková příprava dětí s nedostatečnou z