Školský logoped a význam jeho ukotvení v ZPP

Vydáno: 2 minuty čtení

V souvislosti s připravovanou právní úpravou zákona o pedagogických pracovnících (ZPP) v kontextu navrhované pozice školský logoped bych rád shrnul několik postřehů ze školské praxe.

Ve školách a školských poradenských zařízeních je patrný významný nárůst počtu dětí a žáků s narušenou komunikační schopností, a to včetně velmi závažných vad řeči, jejichž podstata si žádá vysoce odbornou, efektivní, okamžitoui dlouhodobou podporu přímo ve škole. S ohlede

Související dokumenty

Pracovní situace

Výchovný poradce a další (ne školské) organizace
Náplň práce školního psychologa
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Způsob poskytování poradenských služeb školským poradenským zařízením
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže
Nový metodický pokyn k prevenci a řešení šikany
Podpora implementace novely školského zákona z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
Adaptační koordinátor
Doporučení pro ŠPZ k přístupu k ukrajinským dětem
Jednání výchovné komise
Metodika k institucionalizaci podpůrných pedagogických pozic
Zařazování do platových tříd - psycholog
Přehled situací, kdy je doporučení či součinnost školského poradenského zařízení nezbytnou podmínkou pro úkony ve vzdělávání
Metodický pokyn Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k řešení šikanování ve školách a školských zařízeních
Individuální vzdělávací plán – vztah k různým oblastem činnosti školy
Individuální vzdělávací plán v mateřské škole
Individuální vzdělávací plán v základní škole
Individuální vzdělávací plán ve střední škole, konzervatoři a vyšší odborné škole
Individuální konzultace na půdě školy
Novela školského zákona

Zákony

563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů

Vyhlášky

72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních