Cílem článku je shrnout obsah novely vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů, a novely vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů, který souvisí s poskytováním podpůrných opatření.
Podpůrné opatření „pedagogická intervence“
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „vyhláška č. 27/2016 Sb.“), která nabyla účinnosti 1. 1. 2021, podstatným způsobem mění vymezení podpůrného opatření „pedagogická intervence“a podmínky jeho poskytování.
Podpůrné opatření „pedagogická intervence“, které bylo chápáno do 31. 12. 2020 jako podpůrné opatření druhéhoa vyššího stupně, je v důsledku novely vyhlášky č. 27/2016 Sb.1) od 1. 1. 2021 definováno jako podpůrné opatření prvního stupně spojené s/se
*
určitým účelem,
*
skupinou škol a školských zařízení, která je poskytují,
*
organizací jeho poskytování.
V tomto ohledu je zásadní nový § 4a vyhlášky č. 27/2016 Sb.
§ 4a
Pedagogická intervence
1.
Pedagogická intervence slouží zejména k podpoře vz