Mou jedinou vzpomínkou na výuku chemie na základní škole je situace, kdy mě společně s jednou spolužačkou poslal vyučující do chemického kabinetu něco uklidit. Nám se samozřejmě moc nechtělo, v rámci ušetření času jsme tedy začaly jednotlivé lahvičky rovnou vyplachovat a uklízet do poliček. To, že některé látky reagují s vodou, jsme zažily v přímém přenosu. Docela fatálně. Z kabinetu se do celé školy rozšířily výpary a všichni se museli evakuovat na hřiště. Nikomu se nic nestalo. Pro mě i mé spolužáky to byl takový malý experiment. Vzrušující i zajímavý. Ale jediný, bohužel. Ještě že jsou tu teď nově vzniklá chemická centra. Ta experimenty do škol vrací. Žáci je provádí společně s učiteli. Zábavnou formou a hlavně bezpečně. Jak? To si přečtěte v rozhovoru s jejich iniciátorkou, paní Mgr. Renátou Ottovou.
Chemická centra: Chceme změnit způsob výuky chemie
Vydáno:
8 minut čtení
Chemická centra: Chceme změnit způsob výuky chemie
Mgr.
Michaela
Váchová
Vedla rozhovor, odborna editorka Ucitelskeho mesicniku.
Proč jste chtěla, aby chemická centra vznikla?
Myšlenka vytvořit chemická centra se zrodila poté, co jsem zjistila, jakou podporu mají učitelé fyziky. Zúčastnila jsem se seminářů projektu Heuréka o heuristické metodě výuky fyziky a navštěvuji regionální centrum Elixíru do škol, kde se učitelé fyziky jednou měsíčně setkávají, vzájemně inspirují a sdílí své zkušenosti. Také každoro