Jak podpořit žáka v sebeprezentaci a k čemu je dobrá?

Vydáno: 6 minut čtení

Cílem vzdělávání, potažmo rozvoje mladých jedinců, by nemělo být pouze předávání znalostí, ale i rozvoj sebeprezentace žáka. Proč je to důležité a jak žáky v sebeprezentaci podpořit? Sebeprezentace souvisí se sebepoznáním, tedy zmapováním kompetencí, silných stránek, příležitostí k posunu, hodnot a motivací. Se žáky se snažíme o objektivní, nicméně pozitivní sebeprezentaci nejčastěji formou přípravy na přijímací pohovor či výběrové řízení. V následujícím textu se dozvíte o podpůrných možnostech, které lze během vzdělávacího procesu využívat.

Jak podpořit žáka v sebeprezentaci a k čemu je dobrá?
Autorský tým
NPI ČR
Jedním ze způsobů moderní prezentace sebe sama je diskuse nad žákovským portfoliem, dále sem patří například individuální přístup k žákům, reflexe mezi žákem a učiteli, třídnické hodiny, školní sněmy nebo školní parlamenty. Pojďme si je nyní představit.
Žákovská portfolia
Žákovská portfolia jako

Související dokumenty

Pracovní situace

Poučení žáků o BOZ
Pracovní poměr na dobu určitou pedagogického pracovníka - pro malotřídní školy
Pracovní poměr na dobu určitou pedagogického pracovníka
MŠMT finančně podporuje učitele základních škol, kteří se věnují nadaným žákům
Žákovská a studentská samospráva
Adaptační kurzy
Základní povinnosti žáků podle školského zákona
Řádná docházka žáka do školy a nepřítomnost žáka ve vyučování
Zákonný zástupce
Oznamovací povinnost podle zákona č. 359/1999 Sb. a zákona č. 40/2009 Sb.
Metodické doporučení MŠMT pro práci s Individuálním výchovným programem v rámci řešení rizikového chování žáků
Zdravotní způsobilost k tělesné výchově
Výchovná opatření a jejich zveřejňování
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Přijímání ke vzdělávání cizinců, vzdělávání cizinců, ukončování vzdělávání cizinců
Metodika k hodnocení žáků v základních školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení žáků ve středních školách a konzervatořích dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení studentů ve vyšších odborných školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Zvyšování psychické odolnosti učitelek MŠ

Poradna

Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace
Prodloužení zkušební doby
Mimořádná lékařská prohlídka při dlouhodobé pracovní neschopnosti
Výuka Aj
Problémy ve třídě
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Dozor při odvozu do nemocnice - odborná poradna, odpověď na dotaz
Počet žáků ve třídě
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Žák v zahraničí