Cílem vzdělávání, potažmo rozvoje mladých jedinců, by nemělo být pouze předávání znalostí, ale i rozvoj sebeprezentace žáka. Proč je to důležité a jak žáky v sebeprezentaci podpořit? Sebeprezentace souvisí se sebepoznáním, tedy zmapováním kompetencí, silných stránek, příležitostí k posunu, hodnot a motivací. Se žáky se snažíme o objektivní, nicméně pozitivní sebeprezentaci nejčastěji formou přípravy na přijímací pohovor či výběrové řízení. V následujícím textu se dozvíte o podpůrných možnostech, které lze během vzdělávacího procesu využívat.
Jak podpořit žáka v sebeprezentaci a k čemu je dobrá?
Autorský tým
NPI ČR
Jedním ze způsobů moderní prezentace sebe sama je diskuse nad žákovským portfoliem, dále sem patří například individuální přístup k žákům, reflexe mezi žákem a učiteli, třídnické hodiny, školní sněmy nebo školní parlamenty. Pojďme si je nyní představit.
Žákovská portfolia
Žákovská portfolia jako