„Soubor svých vlastností je dobré znát a ve správnou chvíli nechat vyniknout ty, které laskavě pohladí, uctivě odpoví, srdečně se zasmějí, spravedlivě vyřeší, trpělivě naučí, konkrétně vysvětlí, důsledně dokončí, tvořivě připraví, optimisticky podpoří, upřímně odhalí a vytrvale vedou,“ říká v rozhovoru Zuzana Oulíková, Pražská Ámoska 2024 a učitelka ze Základní školy a gymnázia Square z Prahy 4. I ona prozrazuje, jakými zajímavými náměty a metodami ozvláštňuje své hodiny, a mnoho dalšího.
Pokud je učitel dobrým člověkem, může být i dobrým a oblíbeným učitelem
Mgr.
Michaela
Váchová
odborná editorka Učitelského měsíčníku
Co pro vás znamená umístění ve finálové šestici učitelů v anketě Zlatý Ámos?
Jak už charakter ankety napovídá, jedná se o každoroční soutěž o nejoblíbenějšího učitele v ČR. Už jen nominací do této ankety mi tedy moji žáci dali zpětnou vazbu o tom, že právě já jsem jejich oblíbeným učitelem a chtějí za svůj názor bojovat v regionálním kole. Po společných třech letech to bylo to nejkrásnější vyznání, které jsem od nich mohla dostat. Cesta do semifinále a následně do šestice finali