V každé škole najdeme dveře, chodby, třídy, spoustu lidí… a mimo jiné i konflikty, skryté či otevřené. Aby konflikty plnily svou pozitivní funkci (ukazují, že někdo potřebuje s něčím pomoct), potřebujeme je řešit rychle a zručně. Technika mediace nabízí zručnost, rychlost nabízí její specifická disciplína – interní školní mediace.
Učitel mediátorem aneb Interní školní mediace jako podpora komunikace mezi účastníky života ve škole
Mgr.
Eva
Růtová
ředitelka programu Školní
mediace
.CZ v organizaci Restorativní škola, z. s.,V červnovém vydání časopisu
Učitelský měsíčník
jsme se věnovali vymezení pojmu
mediace
. Podívali jsme se na to, kdo je to mediátor a kde ho najít. Vysvětlili jsme si rozdíl mezi mediací a školní mediací a seznámili se s možnostmi, jak se školním mediátorem sami stát. Představili jsme si tři základní podoby školní mediace: externí, interní a žákovskou (neboli vrstevnickou). V tomto čísle se zaměříme na situaci, kdy mediátorem je přímo interní pracovník školy.Mediátor uvnitř školy