Bilingvismus
- Článek
V dnešním globalizovaném světě je stále důležitější schopnost komunikovat více než jedním jazykem. Odhaduje se, že v průměru 3 miliardy lidí mají schopnost komunikovat dvěma nebo více jazyky (Grosjean, 2010). Neustále roste počet dětí, které jsou vystavené bilingvnímu prostředí již od útlého věku. Mnohé děti se učí dva nebo více jazyků současně, a to v rámci multikulturní společnosti nebo bilingvní rodiny, ve které vyrůstají (Allman, 2005). Otázky týkající se vlivu bilingvismu na vývoj dětí byly vždy důležité. Vzhledem ke zvyšující se globalizaci se však bilingvismus častěji objevuje jako zásadní problém pro multilingvální a multikulturní společnosti, jako je například Kanada. Školy jsou místem, kde se tyto děti z různých jazykových prostředí setkávají. Pro pedagoga je tedy vhodné být obeznámen s dopady vyrůstání v různých jazykových prostředích na vývoj dítěte.