Digitální učební pomůcka
- Článek
Pro některé školy jsou digitální technologie zatím strašákem. To ovšem neplatí o základní škole v Ludgeřovicích u Ostravy, jejíž ředitel Karel Moric věří, že brzy budou suplovat i roli klasických učebnic.
- Článek
Pokud na vás někdo hodil výuku tělesné výchovy, přestože o sportu (basketbal, fotbal, florbal a volejbal) víte pramálo nebo si nejste jisti v metodice sportovních her, je tato aplikace přímo pro vás
- Článek
Podle čeho vybírat digitální technologie a jak postupovat při vybavování školy těmito pomůckami? S blížícím se termínem zahájení výuky podle revidovaného RVP ZV v informatické oblasti a díky možnosti pořízení digitálních učebních pomůcek ze zdrojů Národního plánu obnovy získávají tyto otázky na naléhavosti. Podívejme se společně, jak se s tím úkolem vyrovnávají v pražské ZŠ Klánovice .
- Článek
O využití IT ve výuce cizích jazyků dnes není sporu. Ať již jde o klasické poslechy, podporu TPR, či CLIL, najdeme celou řadu příkladů metod, které stojí za vyzkoušení. Mnohé zdroje využívají licenční politiky a jsou víceméně komerční, mnohé jsou naopak postaveny na otevřených vzdělávacích zdrojích a jsou volně přístupné. Základním problémem, který brání většímu využití takových možností v české škole, je jejich relativní nedostupnost, protože nikdo dnes nemůže strávit svůj pracovní či spíše volný čas neustálým vyhledávacím lelkováním v online prostředí.
- Článek
Urážky na internetu. Publikování ponižujících fotografií či videí. Pomlouvání na sociálních sítích. To vše jsou příklady kyberšikany – psychické šikany, která se odehrává ve virtuálním světě. Obětí kyberšikany se může stát kdokoliv. Otevřít toto citlivé téma v hodině, ať už kvůli prevenci, anebo stávajícím problémům ve třídě, není jednoduché. Řešení však může být netradiční – zahrajte si se svými žáky výukovou videohru DigiStories: Nela.
Jak na nákup digitálních učebních pomůcek a mobilních digitálních zařízení? Ve dnech 7. a 8.3. 2022 se v čase 16:00 – 17:00 uskuteční živě vysílané debaty na YouTube na téma Národního plánu obnovy a jeho finančních intervencí do mateřských, základních a středních škol. Prostor pro dotazy, kde se nemusíte bát zeptat…
Ministerstvo školství zveřejňuje informace o mimořádných prostředcích na pořízení digitálních učebních pomůcek. Podpora ve výši 4,3 mld. korun je určena pro mateřské, základní a střední školy a konzervatoře zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí. Finančním zdrojem této intervence jsou prostředky tzv. Národního plánu obnovy z fondu Evropské unie – Next Generation EU, které bude Česká republika rozdělovat v letech 2021 – 2026 z evropského Nástroje pro oživení a odolnost.
- Článek
Digitální věk se promítl i do vzdělávání. Inovativní přístup, který digitální technologie umožňují, je klíčovým aspektem pro rozvoj vzdělávacího systému. Lze digitální technologie využít ve výuce? A jaké z nich zvolit? Pomoci vám může metodika i portál ministerstva školství, které najdete na jeho informační platformě EDU.cz.
- Článek
Každý pedagog potřebuje ve své práci užívat řadu názorných materiálů. To platí při práci s dětmi školními a ještě více s předškolními, daleko největší je ale tato potřeba u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zvláště se jedná o žáky s narušenou komunikační schopností (zejména na podkladě vývojové dysfázie, mentálního postižení, poruchy autistického spektra-PAS a dalších diagnóz), a to v běžných i speciálních mateřských a základních školách.
Cílem této metodické příručky je nabídnout učitelům předškolního vzdělávání celou řadu námětů, jak technologie při výuce smysluplně využívat. Cílem je přinést pedagogům do praxe využitelnou příručku, která jim pomůže k orientaci a nabídne širokou škálu námětů k dalšímu využití v praxi, nebo inspiraci pro vlastní náměty ke své činnosti a tím zredukuje časovou dotaci na přípravu.