Informatika
Téma umělé inteligence rezonuje v českých školách víc a víc. Ucelený a praktický rámec pro výuku AI na základních a středních školách přináší Kurikulum umělé inteligence. Pojďme si představit, jak vypadá koncepce pro výuku informatiky na 2. stupni ZŠ a SŠ ...
Vydáno: 19. 3. 20255 minut čtení
Od roku 2021 všechny základní a střední školy v České republice pracují na novém pojetí informatického vzdělávání. Do výuky se dostávají nové tematické celky, jako jsou informační systémy, algoritmizace, programování, práce s daty, šifrování, bádání nad ...
Vydáno: 20. 1. 20256 minut čtení
Ucelený vzdělávací koncept AI pro informatiku na 1. stupni (ideálně třetí a čtvrté ročníky), který vzniká v rámci Kurikula umělé inteligence pro základní a střední školy, se jmenuje Ju a Pí.
Vydáno: 11. 11. 20241 minuta čtení
Ucelený vzdělávací koncept AI pro informatiku na 2. stupni ZŠ a SŠ je rozdělen na tři úrovně.
Vydáno: 11. 11. 20241 minuta čtení
Úpravy v souvislosti s revizemi vzdělávacího programu jsou dnes nezbytnou součástí cesty ke kvalitnímu a modernímu vzdělávání. Ředitelé a pedagogové tak čelí výzvě, jak tyto změny vhodně, smysluplně a citlivě začlenit do školního prostředí a zároveň udržet ...
Vydáno: 23. 9. 20245 minut čtení
E-maily jsou podle teenagerů „pro starý“. Jejich žebříčku popularity vévodí sociální sítě. Stačí to ale k orientaci ve světě moderních technologií? Informační gramotnost žáků 8. a 9. tříd základních škol prověří 15. ročník celostátní soutěže IT-SLOT ...
Vydáno: 22. 9. 20244 minuty čtení
Jan Amos Komenský po nocích kreslil obrázky a vyráběl rekvizity, aby svým žákům poskytl názornější a zajímavější výuku. Současní učitelé mají díky moderním technologiím téměř neomezené možnosti učinit svou výuku pestrou, názornou, atraktivní, vykompenzovat ...
Vydáno: 13. 12. 202311 minut čtení
Prvního září vstoupila v platnost aktualizace rámcových vzdělávacích programů pro střední odborné vzdělávání v informatické oblasti. Týká se všech středních škol a všech oborů. Co to pro školy, jejich vedení a učitele znamená a jak nejlépe využít dva roky, ...
Vydáno: 23. 10. 20239 minut čtení
O tom, jak se na úrovni školy vypořádat se změnami, které v roce 2021 přinesla revize RVP ZV v informatické a digitální oblasti, hovoříme s Václavem Nádvorníkem, zástupcem ředitele ZŠ Londýnská v Praze, který zároveň působí jako konzultant pro školy v ...
Vydáno: 20. 3. 20238 minut čtení
Od září se v rozvrhu všech žáků ve čtvrtých a pátých ročnících poprvé povinně objeví předmět informatika. Nový je pro děti i pro učitele. Jak se na něj mohou vaši pedagogové připravovat?
Vydáno: 13. 2. 20236 minut čtení
Co si máme představit pod pojmem informatické myšlení? Jak souvisí s výukou nové informatiky? A jak ho můžeme konkrétně rozvíjet a v čem se promítá do výuky na 1. stupni ještě dřív, než se ve čtvrtém ročníku s novým předmětem informatika začne? Jsou ...
Vydáno: 12. 2. 20231 minuta čtení
Zavádění nové informatiky a průřezové digitální klíčové kompetence je tématem konference DIGITÁLNÍ rEVOLUCE, která se koná 10. října v Liberci v rámci vzdělávacího týdne Educa Week.
Vydáno: 5. 9. 20221 minuta čtení
Od prvního září mají před sebou základní školy poslední rok příprav na výuku nové informatiky a rozvíjení digitálních kompetencí žáků na prvním stupni. Na druhém stupni je třeba začít učit podle revidovaného RVP ZV v informatické a digitální oblasti o rok ...
Vydáno: 22. 8. 20229 minut čtení
Připojte se ke sledování živé debaty 26. května 2022 s učiteli několika vybraných škol, kteří se s vámi podělí o vlastní zkušenosti se zaváděním robotiky do výuky.
Vydáno: 24. 5. 20221 minuta čtení
K povinnému zahájení výuky nové informatiky podle revidovaného RVP základního vzdělávání zbývá ještě dlouhá řada měsíců, ale zkušenosti škol, které dobrovolně začaly už v září 2021, ukazují, že kvalitní příprava chce čas. A co víc: mnohé prvky nové ...
Vydáno: 28. 4. 20228 minut čtení
Základní školy se připravují na přechod na upravený Rámcový vzdělávací program ZV, který mění výuku informatiky a zavádí digitální kompetence do všech předmětů. Ačkoli nemusí nové kroky zakomponovat ihned, 787 škol se rozhodlo ke změnám přihlásit již
od ...
Vydáno: 24. 5. 2021
Potřebuji zjistit, kde bych se mohl přihlásit k odpovídajícímu studiu pro doplnění pedagogického vzdělání pro výuku specializace IT a co přesně bych měl vystudovat?
Současné vzdělání - ČVUT, titul ing., Fakulta elektrotechnická, obor Silnoproudá ...
Vydáno: 12. 1. 20211 minuta čtení
Po patnácti letech vstoupil v platnost v polovině roku 2020 nový standard studia ICT metodika, někdy také nazývaného ICT koordinátor. Článek shrnuje, v čem spočívá hlavní zaměření inovovaného pojetí této důležité pozice na škole, jejímž cílem je podpora ...
Vydáno: 23. 11. 2020
Podle více než poloviny českých rodičů by škola měla být digitální. Tím se rozumí například práce s moderními technologiemi či přesun administrativy do online prostředí.
Vydáno: 5. 12. 20193 minuty čtení