Kompetenční rámec

  • Článek
Učitelé a učitelky mají na učení dětí ve školách největší vliv. Jejich kvalitní příprava je proto pro naši společnost nutností. Přesto jsme doteď neměli shodu na tom, co kvalitní příprava znamená a jak má učitel na jejím výstupu vlastně vypadat. To významně přispívá k různorodé kvalitě učitelské přípravy, častému odpojení přípravy od učitelské praxe, nedostatku motivovaných zájemců o studium učitelství či předčasným odchodům začínajících učitelů z profese.
Vydáno: 21. 11. 2023
  • Článek
Ministerstvo školství zveřejnilo k veřejnému připomínkování Kompetenční rámec absolventa učitelství. Ten by měl odpovědět na otázku, jakými kompetencemi by měl být vybaven každý budoucí učitel. Další rozvoj systému přípravy a podpory pedagogických pracovníků je jedním z cílů Strategie 2030+.
  • Článek
První díl seriálu, ve kterém vám obecně i na příkladu jedné školy představíme, jak můžete při výuce dlouhodobě a systematicky rozvíjet klíčové kompetence vašich žáků.
Vydáno: 14. 12. 2021
  • Článek
Inspirace ze zahraničí a vize pro ČR Příprava učitelů je jedním z klíčů ke kvalitě vzdělávacího syst é mu. Formování profesn í identity skrze reflektivní práci s kompetenčním rámcem, integrace teoretických a praktických složek studia a kvalitní spolupráce vzdělavatelů učitelů jsou způsoby, jak pregraduální přípravu v ČR posunout tím správným směrem.
Vydáno: 25. 05. 2021