Ochrana životního prostředí
V srpnu 2018 Greta Thunbergová, tehdy žákyně na začátku deváté třídy soukromé francouzské školy v centru Stockholmu, přestala chodit do hodin a místo toho trávila školní dny před švédským parlamentem s transparentem „Školní stávka pro klima“. Ten rok bylo ...
Vydáno: 19. 3. 202311 minut čtení
Na webové stránce www.ucimoklimatu.cz najdou učitelé, metodici i další vzdělavatelé bezplatně k dispozici více než třicet lekcí do výuky, metodickou podporu, publikace a další materiály k aktuálnímu tématu změny klimatu.
Vydáno: 23. 1. 20234 minuty čtení
Dosluhující přes 40 let stará budova střední školy (COPTH – Centrum odborné přípravy technickohospodářské) v Českobrodské ulici v Praze 9 prošla nedávno kompletní rekonstrukcí. Výsledkem je energeticky a uhlíkově pozitivní objekt, který je svými ...
Vydáno: 12. 12. 20224 minuty čtení
O tématu ekologie a udržitelnosti slyšíme poslední dobou ze všech stran. A to je dobře. Pokud chceme dalším generacím zanechat zdravou, zelenou planetu, pitnou vodu a čistou půdu, musíme se všichni začít víc snažit. Vzdělávací projekt EFG Educa, jehož ...
Vydáno: 17. 10. 20225 minut čtení
V tomto textu bude komentováno několik obecně platných zásad a účelově vybraných činností, které mohou být provozovány na různých mimoškolních akcích, a proto o nich pojednáváme souborně.
Vydáno: 26. 1. 2022
Profesor filozofie Milan Machovec choval velkou úctu k mladým lidem a říkával: Nebýt toho, že děti začaly sametovou revoluci, máme tu dodneška totalitu a nad pivem si polohlasně vyprávíme vtipy o komunistech. Nás studenty vedl také k širokospektrálnímu ...
Vydáno: 21. 10. 2019
Vydáno: 9. 3. 2014
Cílem evaluace na škole není postih, ale hledání možných řešení stávajících problémů bránících naplňování cílů. Evaluace slouží ke zjištění, za jakých podmínek byly jednotlivé cíle splněny, které aktivity byly pro jejich splnění využity, resp. proč se cíle ...
Vydáno: 9. 3. 2014
Hlavním cílem EV na školách je komplexní pojetí všech aktivit, které k realizaci tohoto záměru směřují. Klíčovými aktéry jsou především ředitelé škol a koordinátoři jako reprezentanti managementu environmentální výchovy na školách.
Vydáno: 9. 3. 2014
Nástroji systematické a komplexní realizace EV na školách z pohledu jejího managementu jsou školní plány (programy) environmentální výchovy (ŠPEV) s dlouhodobými i krátkodobými cíli. Z hlediska vytváření a posilování víceúrovňových dovedností koordinátorů ...
Vydáno: 9. 3. 2014