Online výuka
- Článek
Kombinované studium využívá dvě formy výuky – prezenční a distanční. Žáci tak absolvují část výuky v prezenční formě a část výuky v distanční formě.
- Článek
Výzkumné šetření, které provedlo ESPEDIENTE, z. s., ve spolupráci se školami, zachytilo bezprostřední reakce žáků spojené s návratem do škol a také informace o tom, jak se jim v průběhu pandemie vedlo.
- Článek
Když začínalo on-line vzdělávání, stáli před výzvami, jak zvládnout výuku, nejen učitelé, ale i školní speciální pedagogové. Určitě si podobně jako já kladli otázky: Půjde poskytovat speciálně pedagogickou podporu on-line? Jak zajistit speciálně pedagogickou péči? Co s pravidelnými konzultacemi s rodiči? V současné době už máme všichni nějaké zkušenosti, přesto jsem se rozhodla sepsat článek o tom, s čím jsem se setkávala, co jsem musela řešit a jak jsem to řešila. Třeba to bude pro někoho inspirace.
- Článek
Uplynul divoký a nevyzpytatelný rok, ve kterém se střídala prezenční, distanční i rotační výuka. Možná poprvé v historii českého školství procvičila pedagogy v umění být dobrým učitelem i na obrazovce počítače. Pomocnou ruku učitelům hned zkraje pandemie podal projekt Učíme online, který rozjel webináře Učíme nanečisto zaměřené na sdílení zkušeností mezi pedagogy s online výukou, zorganizoval sbírku počítačů pro potřebné rodiny, pomáhal i s připojením rodin k internetu nebo se zprovozněním technologií k online výuce ve školách. Dobrovolnické koordinátorky webinářů Učíme nanečisto Klára Podpierová
a Kateřina Beranová si chválí hlavně zapojení učitelů v roli lektorů na webinářích a ohlíží se za těmi nejžádanějšími kurzy.
- Článek
Poslední rok a především různé formy vzdálené výuky přinesly změnu stylu práce pro nejednoho učitele. Tvorba prezentací a využívání materiálů z internetu se staly dennodenní záležitostí a mnoho pedagogů bude ve využívání digitálních zdrojů pokračovat i po otevření škol. Vedle poutavého obsahu je však třeba věnovat pozornost i právním aspektům, zejm. autorským právům.
Škola na dálku přinesla do školství nový fenomén, potřebu synchronně – tedy v jeden okamžik – propojit společně žáky i učitele, ideálně obrazem, slovem vysloveným i psaným. Pojďme se podívat na to, z čeho mohou české školy vybírat a čemu věnovat pozornost.
Strategie přechodu školy na distanční vzdělávání aneb Učíme (i) na dálku