Plán pedagogické podpory
Zásadní změny, důležitá upozornění, výklad - neustále doplňováno.
S účinností od 1. 9. 2023 se další vzdělávání pedagogických pracovníků (dále jen „DVPP“) realizuje prostřednictvím „forem“ (demonstrativní výčet uvádí § 24 odst. 4 zákona o pedagogických pracovnících). -
- DVPP vedoucí ke zvýšení či prohloubení kvalifikace a jeho financování, akreditace MŠMT.
- Článek
Poruchy chování a potíže s komunikací ve školce – Plán pedagogické podpory Autorský kolektiv APIV B Co je Plán pedagogické podpory a kdy ho využít? Plán pedagogické podpory je...
- Článek
Základními stavebními kameny pro práci s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami pro mne jsou jasný a čitelný postoj ředitele školy k této problematice a přijetí společné vize a strategie školy pedagogickým sborem. Osnovu systému pro identifikaci specifických vzdělávacích potřeb dětí a následnou práci s nimi v naší škole představují: důsledná informovanost rodičů a oboustranná komunikace, pedagogická diagnostika, plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán, spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a odborníky, systematická spolupráce a vzájemná komunikace pedagogických pracovníků školy.
Individuální vzdělávací plány (díle IVP) tvoříme v souladu s paragrafem 16 školského zákona a dále na základě pokynů a doporučení uvedených ve vyhlášce č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, v platném znění (k 31. 8. 2017 vešly v platnost některé změny, je možné, že další aktualizace budou platit také od následujících školních roků). IVP vždy vzniká na základě doporučení ze školského poradenského zařízení. Podle nové legislativy je nárokové, což znamená, že jakmile školské poradenské zařízení vydá pokyn k jeho vypracování, je povinností školy ho vytvořit. V současné době ovšem také platí, že žáci mohou mít přiznaná podpůrná opatření jakéhokoli stupně, ale není řečeno, že se IVP musí vytvořit.