Statistika

  • Článek
Činnost Českého statistického úřadu (ČSÚ) patrně mnozí znají díky zprávám o průměrné mzdě, zpracování výsledků voleb, hrubém domácím produktu či míře inflace. Tato instituce má ale širší záběr a přináší informace z nejrůznějších oblastí statistiky. Dozvíte se od ní, mimo jiné jaká u nás byla průměrná cena mléka, kolik se narodilo dětí či kolik turistů navštívilo Českou republiku. A to nejen dnes, ale také v minulosti. Pozornost si však zaslouží i statistiky vzdělávání.
Vydáno: 21. 01. 2020
  • Článek
Obvykle se o tzv. inkluzi1) hovoří na základě jednotlivé zkušenosti se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) nebo s oporou o tvrzení zájmových skupin ředitelů, učitelů, speciálních pedagogů, méně často již rodičů žáků, kterých se týká. Ty jistě nejsou zanedbatelné. Nechme ale nyní stranou dojmy, názory či mínění a logicky i emoce, které je doprovázejí, a podívejme se po ukončení dvouletého přechodného období (od 1. 9. 2016 do 30. 9. 2018) na celý proces na základě podrobných dat, která má MŠMT k dispozici a která jsou obsažena v podrobnější zprávě k dohledání zde: www.stanislavstech.cz. Pro nedostatek prostoru se budu věnovat jen několika klíčovým údajům týkajícím se zejména žáků základních škol (ZŠ), ve kterých se vzdělává většina všech dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP).
Vydáno: 16. 08. 2019
  • Článek
Obvykle se o tzv. inkluzi1) hovoří na základě jednotlivé zkušenosti se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) nebo s oporou o tvrzení zájmových skupin ředitelů, učitelů, speciálních pedagogů, méně často již rodičů žáků, kterých se týká. Ty jistě nejsou zanedbatelné. Nechme ale nyní stranou dojmy, názory či mínění a logicky i emoce, které je doprovázejí, a podívejme se po ukončení dvouletého přechodného období (od 1. 9. 2016 do 30. 9. 2018) na celý proces na základě podrobných dat, která má MŠMT k dispozici a která jsou obsažena v podrobnější zprávě k dohledání zde: www.stanislavstech.cz. Pro nedostatek prostoru se budu věnovat jen několika klíčovým údajům týkajícím se zejména žáků základních škol (ZŠ), ve kterých se vzdělává většina všech dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP).
Vydáno: 16. 08. 2019
  • Článek
Odložení nového způsobu financování regionálního školství o jeden rok přináší všem zainteresovaným subjektům příležitost se na tuto změnu ještě více připravit. To je dobrá zpráva především pro ty školy a školská zařízení, které v minulosti nepřikládaly výkaznictví dostatečný význam. Stále ve větší míře se totiž údaje předávané těmito subjekty stávají rozhodnými informacemi, na základě kterých jsou jim pak přidělovány konkrétní objemy finančních prostředků - a při novém způsobu financování bude tato jejich zodpovědnost ještě více umocněna. Jakých údajů bude tedy potřeba?
Vydáno: 18. 09. 2018
  • Článek
Od září 2016 dochází ke změnám v oblasti přístupu ke speciálním vzdělávacím potřebám dětí, žáků a studentů, které souvisejí především s nově poskytovanými podpůrnými opatřeními. Na tuto situaci přirozeně reaguje i statistické výkaznictví, které musí zajistit nezbytné množství informací pro financování těchto opatření a jejich monitoring.
Vydáno: 18. 08. 2016
  • Článek
Jak psát IČ a DIČ Jsme škola se svým IČ a DIČ. Pro přehlednost chceme dělat mezi jednotlivými čísly mezery. (Například po třech číslech – 610 700 55.) Jsou pro...
Vydáno: 01. 07. 2010