Výsledky žáků
- Článek
Školy poskytují informace téměř každý den. V první části článku autoři ukazují, že:
- Článek
ČŠI ve své výroční zprávě za školní rok 2022/2023 prezentuje vybraná zjištění, která úzce souvisejí s aktuálními tématy ve vzdělávání, zejména s revizí rámcových vzdělávacích programů (RVP) a financováním vzdělávání.
- Článek
V českých i zahraničních diskuzích o vzdělávání se nezřídka objevuje tvrzení, že bezpečné prostředí a dobré vztahy ve škole jsou nezbytné pro učení dětí. Výsledky pedagogického výzkumu v této oblasti jsou ale smíšené, a tuto tezi tak zatím výrazně nepodpořily. Výzkumná skupina ScioResearch proto v minulém školním roce provedla studii, která se zaměřuje právě na otázku, zda spolu sociální klima třídy a učení dětí v ní souvisí.
Jsme SŠ a máte tedy i zletilé žáky. Jakým způsobem máme vyžadovat dokládání vyživovací povinnosti osob směrem ke zletilým žákům, když tyto osoby žádají informace o průběhu a výsledcích vzdělávání zletilých žáků?
Je možné za poskytnutí výše zmíněných informací považovat výpis z katalogového listu žáka od doby, kdy nabyl zletilosti + výpis hodnocení (známek z jednotlivých předmětů + počet hodin zameškané docházky ke konkrétnímu datu a přehled případných výchovných opatření)) současného ještě neukončeného pololetí?
- Článek
V posledních měsících se hodně mluví o tom, že uzávěry škol během pandemie zvýšily nerovnosti mezi žáky s příznivým a méně příznivým rodinným zázemím. Ministerstvo školství chce zmírnit negativní dopady na znevýhodněné žáky prostřednictvím doučování. Cílem tohoto textu je se blíže podívat na to, co o dopadech uzávěr škol na jednotlivé skupiny žáků víme a zda existují nějaké poznatky o tom, jak vzniklé škody efektivně napravit.