Zajímavé
Ano, Zápisník učitele verze A4 i A5 máme na skladě. Praktický pomocník pro všechny učitele.
- Článek
Tomáš Gavlas je poutník a spisovatel se zálibou ve filozofii a křesťanství. Sám přešel mimo jiné Negevskou poušť, vedle vlastních poutí, na které se nejraději vydává sám, pořádá i poutě doprovázené. Radí lidem, aby vzali svá životní témata na cestu. Naslouchá jim a sleduje, co nám říká krajina kolem nás.
- Článek
Na začátku bylo netradičně zpracované pamětnické vyprávění. Několikastránkový komiks o životě pana Antonína Oty. Žákovská práce, která vznikla jako jeden z výstupů dokumentaristického projektu Příběhy našich sousedů. Komiks žáků ze ZŠ jazyků v Karlových Varech zaujal nejen porotu, ale i celé publikum. Zrodil se nápad zpřístupnit ho širší veřejnosti a pokusit se ukázat, jak by se dalo trochu jinak podívat na tematiku padesátých let. Jinak než v klasických učebnicích společenskovědních předmětů. Díky finanční podpoře Karlovarského kraje se celý komiks dočkal redakční úpravy, přibylo několik didaktických materiálů a první metodický sešit z produkce Post Bellum mohl do světa. A nezůstal osamocený. Postupně k němu přibylo dalších šest a k vydání jsou nyní připravené dva nové sešity.
- Článek
Jak vypadá vaše ráno, když se nestihnete nasnídat? Nebo když doma zrovna nic není? Daří se vám být přes den produktivní a soustředit se na úkoly, které jsou před vámi? Že ne? Podobně jsou na tom mnozí žáci základních škol. Některé školy proto zavádějí snídaňové kluby, kde mohou děti, pedagogové, ale třeba i rodiče začít den společně se zdravou snídaní a naladit se tak na vyučování. Kluby jako jeden z nástrojů pro školy s vyšším počtem žáků se sociálním znevýhodněním nabízí i projekt Podpora rovných příležitostí v rámci výzvy NPO. Díky této výzvě jich dosud vznikly zhruba tři desítky.
- Článek
Některé projekty se zrodí celkem rychle, některé na svoji realizaci chvilku čekají a je třeba zainteresovat do přípravy víc subjektů tak, aby vše dopadlo dle očekávání. Jaký zrod měly naše výlety na farmy v okolí?
- Článek
Ti z vás, kteří si k nedělní snídani pouští jako kulisu pořad České televize Toulavá kamera, možná zaznamenali velmi zajímavý projekt Obchodní akademie a jazykové školy Písek. Tamní studenti vytvořili cestu zobrazující dnešní bolesti a trápení. Je inspirována tradičními křížovými cestami, které připomínají zastavení z posledního dne života Ježíše Krista, popsaného v bibli. Místo kapliček stojí na této cestě velké kameny. O tom, co symbolizují a jak vlastně celý nápad Cesty bolestných kamenů vznikl, jsem si povídala s Pavlem Sekyrkou, ředitelem školy.
- Článek
Nová kniha autorky Vladimíry Ottomanské mě zaujala svým neotřelým názvem – Svět objevů a vynálezů. V mateřských školách není zcela běžné věnovat se v rámci vzdělávací činnosti těmto tématům, avšak pro děti jsou jistě objevy a vynálezy lákavé a jejich zkoumání napínavé a zajímavé.
- Článek
Co se vám vybaví, když slyšíte spojení „nejlepší opylovatelé“? Pravděpodobně včely. Tedy ještě pravděpodobněji včela medonosná. Skutečnost ale není ani tak jednoduchá, ani tak jednoznačná. Spolek Včelí stráž se prostřednictvím projektu Brouček, motýl, čmelák, včela – přírodu nám dělá snaží o edukaci pedagogů.
- Článek
Díky dětem ze školních družin a klubů vznikl družinový kalendář. Opět jedna ze společných akcí, které pořádají paní vychovatelky z našeho města Chomutova.
Ano, je nám velkou ctí, představit vám připravovanou novinku.
Ministr školství Petr Gazdník podává demisi k 30. 6. 2022.
- Článek
Jak si ulevit - automasáž Lukáš Homola, senior masér a zakladatel studia Haptiq Uvolnění krku: Sedneme si rovně, jednou rukou uchopíme krk celou dlaní u sebe (jako štěňátko nebo...
Speciální pedagožka a odbornice na inkluzivní vzdělávání Klára Laurenčíková bude nově chránit lidská práva ve funkci vládní zmocněnkyně.
- Článek
Od září 2021 do 8. května 2022 měly třídní kolektivy možnost zapojit se do Projektů proměny a registrovat se do celorepublikové soutěže Měníme svět k lepšímu v rámci projektu Komenský – Příběhy lidskosti. Učitel národů by měl jistě radost, že v jeho Poradě o nápravě věcí lidských pokračují praktickými činy další generace. Inspirujte se i vy a změňte svět k lepšímu s vaším týmem v příštím roce. A kdo a s čím se do Projektů proměny zapojil?
- Článek
Chce bořit hranice mezi Romy, sociálně slabšími z vyloučených lokalit a většinovou společností. Emil Voráč svými aktivitami usiluje o vzdělávání dětí a mládeže, vnímání historického kontextu a zachování kulturních rysů. V roce 2013 založil spolek Khamoro, o. p. s., v rámci kterého šíří osvětu a motivuje nejen mladé Romy k zapojení se do společnosti.
inistr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Gazdík dnes představil tým odborníků, se kterými se bude radit o budoucnosti českého školství. „Jsou to experti z různých oborů a oblastí, kteří mají nadhled a přinášejí školství potřebné podněty. Na změny ve školství máme podobný pohled, ovšem snažil jsem se hledat hlavně lidi, který by mi nekývali, ale byli by spíše oponenty. Tak, abychom spolu mohli najít to nejlepší řešení pro žáky, studenty i české školství. Jsou to lidé velmi aktivní, žádný z nich mi ale samozřejmě nebude radit v oblasti, ve které by mohlo dojít ke střetu zájmů,“ řekl ministr školství Petr Gazdík. Doplnil, také, že nikdo nebude placen paušálně. „Bude-li potřeba nějaká komplexní analýza, půjde o transparentní smlouvu o dílo, DPP nebo DPČ, podle toho, jak to úřad vyhodnotí,“ doplnil ministr Gazdík.
Projekt Čtení pomáhá rozdělí každý rok 10 milionů korun na dobročinné účely. O tom, kdo pomoc obdrží, rozhodnou dětští čtenáři. Každý školák, který se zapojí do projektu, získá po úspěšném vyplnění testu kredit padesát korun, který věnuje na jeden z nominovaných projektů.
- Článek
Myšlenka na založení tradice Učitelského plesu vznikla v létě roku 2020. Právě jsem začínala přemýšlet o tom, jak zhruba za rok a půl oslavíme desetileté výročí činnosti naší obecně prospěšné společnosti. Nechtělo se mi dělat „jen“ večírek a chtěla jsem tu úspěšnou dekádu oslavit s naší hlavní cílovou skupinou, tedy s učiteli a učitelkami. A protože se zdálo, že pandemii onemocnění covid-19 máme zdárně za sebou, lidé byli lační setkávání a zábavy a já jsem s překvapením zjistila, že profesní ples vyučujících u nás vlastně neexistuje, bylo rozhodnuto. Moje představa o noblesní reprezentativní akci, která učitelské povolání ukáže v úplně jiném světle, než je u nás běžné, navíc moje přátele ve školách nadchla…