I přes sebevětší snahu má vždy vedení školy omezený čas i přehled o tom, jak jsou na tom v nejrůznějších oblastech jeho žáci. Ředitel musí často řešit, rozhodovat či facilitovat různé a někdy velmi obtížné situace či konflikty, komunikovat s širší komunitou školy a velký prostor zabírají nejrůznější administrativní, právní a technické záležitosti a vůbec řízení praktického chodu školy. Když se k tomu přidá ještě kontext dnešní doby - organizace distanční výuky a nejistota ohledně budoucího vývoje, je otázka přehledu o žácích a také vlivu na ně velmi klíčová i palčivá zároveň.
V
Akademii Libchavy podporujeme ředitele a vedení všech typů škol v tom, aby zvládli nejen své manažerské a pedagogické role, ale také aby se lépe cítili ve svém nitru i v celém širokém a složitém systému vztahů a mechanismů. Naše cesta spočívá ve vědomém užívání koučovacího přístupu tak, že klademe užitečné otevřené otázky a provázíme v jejich konkrétních odpovědích a krocích. Z naší zkušenosti víme, že je to velmi smysluplný způsob, jak lze ředitele podpořit.Jako ukázku koučovacího přístupu jsme v článku zformulovali otázky užitečné k tomu, aby ředitel školy z