Ve všech materiálech, ať už jsou z dílny MŠMT ČR, nebo ČŠI, které se týkají role a postavení ředitele školy, se v současnosti považuje za stěžejní nutnost uplatnění leadershipu. Ředitel by měl být kompetentní a sebevědomou osobností, která vlastním příkladem nejen motivuje ke zvládání překotných změn, ale i ten, kdo potřebné změny iniciuje.
V těžkých dobách je dobré si „srovnat noty“
Bc.
Jiří
Stárek
ředitel ZUŠ Hostivař, předseda Stálé konference ředitelů
Stálá konference ředitelů (SKŘ) sdružuje zástupce všech druhů škol v českém vzdělávacím systému. Spolupodílí se na vytvoření komplexního systému profesního rozvoje vedení škol, včetně identifikace aktuálních priorit v oblasti státní vzdělávací politiky. V preambuli SKŘ se uvádí, že
„ředitel školy je zásadním faktorem rozvoje a kvality vzdělávání a jako přirozená společenská autorita by měla usilovat o svobodné, nezávislé a důstojné postavení