Učitel má především pomáhat dětem, aby se co nejlépe učily

Vydáno: 12 minut čtení

Základní škola Duhovka, sídlící v Praze 6, je vyhledávanou soukromou vzdělávací institucí. Česko-anglické vzdělání v tónech Montessori pedagogiky souzní s řadou rodičů, takže se vedení školy pokouší navyšovat kapacitu. Jak Duhovka vypadá? Kdo v ní učí? A může být soukromý sektor inspirací pro ten státní? Přečtěte si rozhovor s Jindřichem Kitzbergerem, který ji již dvanáctým rokem úspěšně řídí.

Učitel má především pomáhat dětem, aby se co nejlépe učily
Mgr.
Markéta
Beková
doktorand Ustavu pedagogickych věd na MUNI.
Jak byste popsal budovu, ve které se nacházíme?
Budova vznikla v 70. letech a sloužila dlouho jako jesle. V roce 1991 zde byla otevřena první soukromá základní škola v Čechách, která nesla název Škola hrou. Ta zde fungovala téměř dvacet let do roku 2010, kdy ji získali současní majitelé Duhovky. Postupnými úpravami jsme dosáhli dnešní podoby, celá budova prošla rekonstrukcí, ale jelikož se do současného prostoru už prakticky nevejdeme, máme v plánu rozšířit ji o další patro.
Na webových stránkách Duhovky uvádíte, že vaší filozofií je vytvářet podnětné prostředí, ve kterém mají děti odvahu se projevit, růst, převzít zodpovědnost za svá rozhodnutí a dělat chyby. Proč je pro vás právě toto klíčové?
Princip zacházení s chybou je důležitý od út

Související dokumenty

Pracovní situace

Výchovný poradce – metodické vedení učitelů
VP a další poradenští pracovníci
Má mít pedagog postavení úřední osoby dle trestního zákoníku?
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Rozvoj pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Jak má postupovat ředitel školy v případě, že učitel odmítne nosit roušku?
Covid-19 jako nemoc z povolání
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Zajištění personalistiky ve škole
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 1. stupni ZŠ a v přípravných třídách
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na SŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v ZUŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na VOŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 2. stupni ZŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v jazykové škole
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v MŠ
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga

Poradna

Rozsah PPČ u ředitele školy
Dočasně jmenovaný ředitel školy = ztráta pracovní pozice v organizaci
Odvolání ředitele střediska volného času
Ředitel školy a pracovní smlouva
Výpověď bývalého ředitele školy z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Dodatek ke smlouvě nebo nová pracovní smlouva
Nadúvazkové hodiny ředitele školy
Odvolání ředitele školy
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Prodloužení zkušební doby
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Vzdání se funkce
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič
Výkon veřejné funkce