Klasifikace
Ve školském zákoně se uvádí: „Nelze-li žáka hodnotit na konci prvního pololetí, určí ředitel školy pro jeho hodnocení náhradní termín, a to tak, aby hodnocení za první pololetí bylo provedeno nejpozději do konce června. Není-li možné žáka hodnotit ani v náhradním termínu, žák se za první pololetí nehodnotí. Není-li žák hodnocen z povinného předmětu vyučovaného pouze v prvním pololetí ani v náhradním termínu, neprospěl.“ Znamená to, že jako ředitel mohu určit takovým žákům termín např. do 31. 3. pro splnění podmínek klasifikace, a pokud to nestihnou, jsou neklasifikováni a toto hodnocení se objeví i na vysvědčení za 1. pololetí? Má tato situace vliv na připuštění žáka maturitního ročníku k maturitě, který za 1. pololetí nebude klasifikován, ale druhé pololetí řádně uzavře?
- Článek
Opět jsme vyzýváni k diskusi nad plánovanými změnami ve školství. Jenže základní problém všech těchto diskusí tkví v tom, že málokdy je možné setkat se s konkrétními reakcemi na podněty z míst, na kterých se rozhoduje. A hlavně: vrcholoví aktéři si stejně říkají pořád dokola totéž, co obsáhnou jejich znalosti, s čím jsou dlouhou dobu identifikováni, s čím přišli původně, protože to přece nemá chybu, nebo dokonce to, co je zrovna napadne.
Ve školním roce 2021/2022 je jediným zdrojem pravidel, která určují získávání podkladů pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků na vysvědčení, školní řád. Školní řád nelze „vypnout“ právním předpisem.
- Článek
Distanční výuka přinesla nejen změnu podmínek výuky, ale také změnu výukových strategií a s tím i související způsob hodnocení žáků, respektive poskytování zpětné vazby.
- Článek
Může učitel žáka klasifikovat z jediné poslední známky, kterou v daném předmětu dostal? A pokud ne, jaké jsou možnosti řešení, i když žák bude dělat reparát?