Mladiství
Společně s podporou osvojování znalostí a dovedností v rámci jednotlivých vyučovacích předmětů by škola měla u studujících posilovat odolnost (resilienci), wellbeing a pozitivní sociální postoje. K tomuto cíli mohou přispět výzkumně ověřené programy, které ...
Vydáno: 11. 12. 20233 minuty čtení
Většina z nás bude souhlasit s tím, že duševní zdraví je stejně důležité jako to fyzické. Jak to ale vlastně vypadá, když pečujeme o zdraví někoho jiného? A kdo nám řekne, co máme dělat, když nám přijde, že dítě „není úplně v pohodě“? Jak moc velkou roli ...
Vydáno: 22. 8. 20236 minut čtení
Šestnáctiletá studentka střední školy odešla od rodičů a nyní bydlí s příbuznými. S rodiči se nechce stýkat a viní je z týrání, u příbuzných je spokojená. Tento faktický stav však nebyl dosud potvrzen soudem ani rozhodnutím, ani předběžným opatřením. ...
Vydáno: 19. 8. 2020
V závěrečném roce projektu Klíče pro život (řešil systémové uchopení neformálního vzdělávání v naší zemi) vznikla soutěž Brána k druhým. Jejím smyslem bylo poukázat na to, že děti a mladí lidé, pokud mají dobrou podporu od dospělých, jsou schopní účinně ...
Vydáno: 23. 7. 2020
Česká asociace streetwork přenesla svoji práci i do online prostředí. Již devátým rokem provozuje internetovou poradnu, kde pomáhá dětem zorientovat se ve svých problémech. Návštěvníci webu naleznou v preventivních článcích a videogaleriích, které jsou ...
Vydáno: 8. 6. 2020
Děti a dospívající by vůbec neměli přijít do styku s návykovými látkami a neměli by mít příležitost je užívat. Realita je ale taková, že sehnat drogy není vůbec těžké. V podmínkách ČR mělo zkušenost s nějakou nelegální drogou 43 % mládeže, nelegální drogu ...
Vydáno: 17. 8. 2016
Vydáno: 1. 1. 2013
Ředitelé škol jako vrcholy pyramid pracovníků škol, kteří se přímo podílejí na vzdělávání a výchově žáků, jsou těmi, kdo mohou svojí řídící činností ovlivňovat děti a mládež. To platí také o vývoji kriminality této věkové kategorie, jejíž současný stav ...
Vydáno: 30. 6. 2010