Pedagogická fakulta
- Článek
Z předmětu, který teď učí, ho při státnicích na vysoké škole vyhodili. Neuměl říct přesně definici dělitelnosti. Možná i to vedlo Tomáše Chrobáka v jeho vlastní pedagogické dráze k inovativním přístupům. A možná to ovlivnilo i náš společný rozhovor, který apeluje na pedagogické fakulty, kde jsou v tuto chvíli budoucí učitelé a učitelky matematiky. „Podstatu vzdělávání vidím v tom, že nám má ukazovat, kde jsou dveře různého vědění. My sami se rozhodneme, do kterých z nich vstoupíme. Studentům matematiky bych přál, aby byl na pedagogických fakultách vždy někdo, kdo jim ukáže dveře Hejného metody a pomůže jim nahlédnout, co je za těmi dveřmi čeká, a pak to už nechá na nich, zda vstoupí či nikoliv,“ říká Tomáš Chrobák, učitel ZŠ a pedagogické fakulty Ostravské univerzity, lektor Hejného metody, vítěz GTP ročníku 2019, autor několika sbírek úloh pro profesora Hejného a usměvavý Ostravák.
- Článek
Když jsem ještě nedávno studovala na pražské pedagogické fakultě, okolí se mě často ptalo, jestli chci učit a jestli chtějí učit moji spolužáci a spolužačky. To, že jsem se rozhodla jít na pedagogickou fakultu, nebylo tehdy v mém okolí bráno jako velké terno. „Opravdu chceš učit? Stojí ti to za to?“ slýchala jsem ve svém okolí.
- Článek
V dubnovém čísle přinášíme pokračování rozhovoru s Milanem Ducháčkem o úskalích fakultní přípravy budoucích učitelů nejen dějepisu.
- Článek
„Tak co, Markéto, jak jde učení?“ ptají se mě občas lidé po necelých dvou letech mého působení na základce v Praze.