Řízení

Partnerství pro vzdělávání 2030+ zahájilo 30. října 2023 druhé kolo veřejné konzultace svého „Návrhu na posílení systému vedení a podpory pro mateřské a základní školy“. Diskuse je nyní otevřena pro organizace a profesní asociace, které se věnují tématům ...
Vydáno: 23. 10. 20236 minut čtení
Nejen v Česku, ale i na Slovensku se v současnosti školy připravují na velkou kurikulární reformu. Obě země přitom za sebou mají hned několik pokusů o změnu vzdělávání, jejichž výsledky jsou spíše rozpačité. Podle Jozefa Ondáše, který se řízením ...
Vydáno: 22. 5. 20238 minut čtení
Zatímco služby a cestovní ruch v posledních dvou letech omezovaly svou činnost, zdravotnictví muselo fungovat na plné obrátky. „Studenti vidí, že zdravotnictví má stálou perspektivu a nabízí široké možnosti uplatnění,“ říká Alžběta Panáková, zástupkyně ...
Vydáno: 21. 2. 2022
Hana Flenerová pracuje jako zástupkyně ředitelky ZŠ Rokycanova v Sokolově už třiadvacet let. Paní ředitelka – která je její bývalou žákyní – říká, že na ní už jako dítě obdivovala, že je férová a spravedlivá a na každého si najde čas. Díky ní vše šlape ...
Vydáno: 21. 2. 2022
Téma platů pedagogických pracovníků se v různě silných vlnách prohání českými médii a sociálními sítěmi. A to zpravidla ve chvílích, kdy zintenzivní boj o každé procento navýšení v platových tabulkách či se objeví nová data popisující aktuální stav. ...
Vydáno: 21. 2. 202210 minut čtení
O kom jiném by mohl být tento Letní speciál než o nich?! Po roce plném výzev se ukázalo, že naši Avangers: ředitelky a ředitelé škol, mají speciální „super“ schopnosti. V jejich roli se snoubí potřeba být efektivními manažery, dobrými hospodáři a ...
Vydáno: 21. 7. 20215 minut čtení
Milé kolegyně a kolegové, dostali jsme se na závěr letošní rubriky Mosty mezi ředitelnou a sborovnou, proto dovolte už jen krátké zamyšlení právě na jednu skleničku dobrého vína.
Vydáno: 24. 5. 2021
Na vlnách internetu jste mohli 28. dubna narazit na online diskuzi Ředitelé ZŠ: kapitáni českého školství?, kterou pořádal Aspen Institute Central Europe společně s redakcí Řízení školy. K osobě ředitele školy se obrátila pozornost aktérů české vzdělávací ...
Vydáno: 24. 5. 2021
Distanční výuka se v současné době stala nedílnou součástí pedagogického procesu. Před řediteli škol tak vyvstala nutnost rozšířit své manažerské dovednosti i v této oblasti. Za základní kroky při řízení distanční výuky lze považovat:
Vydáno: 1. 11. 2020
Každá školy či školské zařízení je organizací, která se potřebuje neustále rozvíjet a ve své činnosti dosahovat úspěchu. Nestor českého managementu Jiří Plamínek vytvořil teorii vitality, která se dá využít i na oblast školství, ať už pro stávající ...
Vydáno: 11. 9. 2020
V českých školách je poslední dobou hodně změn a slýcháme od ředitelů, že je potřeba mít trochu klidu na práci. Přesto se odvažujeme přijít s tématem řízení změny a ukázat, že právě v době častých změn a neodhadnutelné budoucnosti je žádoucí se v procesu ...
Vydáno: 31. 3. 2020
Systém intenzivní podpory, který úspěšně pilotuje Národní institut pro další vzdělávání (NIDV) v rámci projektu Strategické řízení a plánování ve školách a v územích, zavedl roli tzv. školních koordinátorů rozvoje (ŠKR). Jsou jimi převážně ředitelé škol ...
Vydáno: 23. 9. 2019
Zákoník práce v § 11 hovoří o vedoucích zaměstnancích, kteří jsou „oprávněni stanovit a ukládat podřízeným zaměstnancům pracovní úkoly, organizovat, řídit a kontrolovat jejich práci a dávat jim k tomu účelu závazné pokyny.“ Ředitel školy je zcela jistě ...
Vydáno: 5. 3. 2015
Příspěvkové organizace - školy a školská zařízení jsou svými zdroji závislé na dotacích přijímaných od státu nebo územních rozpočtů.
Vydáno: 1. 2. 2018

Poznámka k dokumentu