Stížnost
Česká školní inspekce připravila metodický dokument, jehož cílem je pomoci ředitelům škol a školských zařízení při šetření a vyřizování stížností a podnětů, které dostávají od žáků, jejich zákonných zástupců či jiných osob.
- Článek
Přiznávám, že jsem milovnicí jak belgických pralinek, tak i detektiva Hercule Poirota. A též přiznávám, že si na něj často vzpomenu při šetření stížnosti (kdy stěžovatel hodnotí postup školy v dané věci jako nedůsledný, zaujatý a neefektivní).
- Článek
Stížnosti na zaměstnance škol a školských zařízení nejsou v praxi neobvyklé. V tomto článku popíšu, jaké dopady může stížnost na zaměstnance mít na jeho práci.
Řešíte stížnosti a raději byste jim předcházeli? Návod i praktické příklady nabízí inovovaný dokument ČŠI.
Česká školní inspekce připravila metodický dokument, jehož cílem je pomoci ředitelům škol a školských zařízení při šetření a vyřizování stížností a podnětů, které dostávají od žáků, jejich zákonných zástupců či jiných osob.
- Článek
Důležité je uvědomit si, že stížnost od rodiče na školu, na učitele, na ředitele nebo na zástupce stoprocentně přijde. Nelze tomu zabránit. Počet stížností můžeme vhodnou komunikací snížit, ale nelze je eliminovat. Názorů a pohledů na vzdělávání je tolik, kolik je zúčastněných osob, a není možné se zavděčit každému. Stížnost tedy přijde, přijměme tento fakt a pojďme se podívat na vhodné základní postupy k jejich řešení.
- Článek
Stížnosti a podněty, které jsou ze strany nejrůznějších osob směřovány jak k ředitelům škol, tak i k České školní inspekci, jsou ve vzdělávacím prostředí dlouhodobým a poměrně živým tématem. Korektní a úspěšné vyřešení stížnosti či podnětu již na úrovni školy vytváří prostor věnovat více času jejímu rozvoji a zvyšování kvality vzdělávání na jedné straně a zároveň snižuje pravděpodobnost podání stížnosti k České školní inspekci na straně druhé. Prošetřování stížnosti ze strany České školní inspekce navíc představuje velkou zátěž pro všechny dotčené aktéry, a je tedy evidentní, že je vhodné přijímat taková opatření, která povedou k úspěšnému vyřešení situace již v samotném počátku, tedy ve škole.
Pro školu je důležité, aby co nejrychleji, formálně správným postupem, ke spokojenosti stěžujících osob vyřídila stížnosti na práci škol či jejích pracovníků.