Vzdělávání pedagogů
- Článek
Jaká bude letošní Noc vzdělávání? Pestrá i osobitá! O čemž koneckonců svědčí následující rozhovor i samotná pozvánka, kterou najdete na stránce www.nocvzdelavani.cz. Akci, která je zdarma a proběhne 10. dubna 2024 na pedagogických fakultách tří českých měst, nám představila koordinátorka Natálie Vosmíková.
Manuál ke kvalifikačním předpokladům - Šablony OP JAK
- Článek
Pokud máte někoho, kdo je ochoten navštívit vaši výuku a sdělit vám, co v hodině viděl, vyhráli jste v kantorské loterii první cenu. A nemůže být zřejmě větší profesní cti, než když se vám dostane stejného pozvání.
- Článek
Učitelé a učitelky mají na učení dětí ve školách největší vliv. Jejich kvalitní příprava je proto pro naši společnost nutností. Přesto jsme doteď neměli shodu na tom, co kvalitní příprava znamená a jak má učitel na jejím výstupu vlastně vypadat. To významně přispívá k různorodé kvalitě učitelské přípravy, častému odpojení přípravy od učitelské praxe, nedostatku motivovaných zájemců o studium učitelství či předčasným odchodům začínajících učitelů z profese.
- Článek
Učitelé patří na pracovním trhu mezi žádané skupiny. Pochopitelně nejen v samotném školství: Ti, kteří se rozhodnou ze školství odejít nebo do něho po studiu ani nenastoupí, rozhodně nemíří na úřad práce. Jsou tedy pokládáni za vcelku dobře vzdělané a v praxi použitelné. Když nejdou učit, uplatní se v rozmanitých oblastech, které pregraduálně nestudovali, a tedy na ně nemohou být ani speciálně připraveni. Mají totiž slušné všeobecné vzdělání, které dovoluje větší flexibilitu v zaměstnání. Uvádím to proto, že praxe života ukazuje, jak to se vzděláním učitelů je v realitě.
- Článek
Program Zkus učit! vznikl jako příležitost pro zájemce o učitelství z jiných oborů, aby se na základě vlastní zkušenosti mohli rozhodnout, jestli je pro ně učitelství to pravé. Vytvořili jsme ho tak, aby ověřil jejich motivaci a poskytl zážitek sebe sama v učitelské roli v reálné škole. A protože toho není málo, co musíte udělat, pokud se chcete za katedru dostat z jiného oboru a bez pedagogické kvalifikace, dbáme na to, aby se účastníci mohli soustředit na učení, a my se staráme o všechno ostatní – zejména o kvalitní podporu.
- Článek
Když jsem ještě nedávno studovala na pražské pedagogické fakultě, okolí se mě často ptalo, jestli chci učit a jestli chtějí učit moji spolužáci a spolužačky. To, že jsem se rozhodla jít na pedagogickou fakultu, nebylo tehdy v mém okolí bráno jako velké terno. „Opravdu chceš učit? Stojí ti to za to?“ slýchala jsem ve svém okolí.
- Článek
Od prvního září mají před sebou základní školy poslední rok příprav na výuku nové informatiky a rozvíjení digitálních kompetencí žáků na prvním stupni. Na druhém stupni je třeba začít učit podle revidovaného RVP ZV v informatické a digitální oblasti o rok později. Víte, jakou nabídku podpory má pro vás Národní pedagogický institut ČR?