Současná situace je nepříjemným připomenutím toho, že ač jsme jako lidstvo ušli v oblasti technologií a zdravotnictví stěží uvěřitelnou cestu vpřed, přece jen jsme stále zranitelní a závislí na vnějších faktorech. Zároveň nás ale nouze naučila, že cesta se dá vždy najít.
Několikaměsíční online výuka prokázala, že se české školy dokáží adaptovat a využít informační technologie způsobem, který nedegraduje školu na místo, kam si chodí rodiče pro domácí úkoly a čísla stránek v pracovním listě, ale instituci, která dokáže – tu lépe, tu hůře – vzdělávat české děti i na dálku. Z pozice ředitelů a ředitelek škol je ale zajištění online nástroje pro výuku jen prvním krokem. Školu je třeba řídit, komunikovat s učiteli, spolupracovat na dokumentech, zajistit výkazy, schvalovat žádosti, pořádat online pedagogické rady atd. V tomto článku se společně podíváme na několik nástrojů, které má vedení pro online řízení školy v rámci