Internet

  • Článek
Každý z nás se ve virtuálním prostoru někdy setkal s negativními komentáři k článku, videu nebo fotografii. Možná jste byli dokonce svědky nenávistného obsahu, který podporoval a šířil nenávist vůči určitému uživateli nebo skupině lidí. A dokonce se vám mohlo stát, že některý z takových obsahů zveřejnil někdo, koho znáte osobně. Jak je možné, že se na internetu z vašeho milého souseda stává nevrlý odpůrce současné politické situace? Co se přihodilo vaší sympatické bývalé spolužačce, že v komentářích pod videem přehnaně kritizuje influencerku za naprostý nesmysl? Proč má potřebu kolega vaší ženy, který vám ochotně pomáhal při stěhování, sdílet nenávistný příspěvek proti uprchlíkům v Evropě? Jedinci na internetu jednají bez zábran a ostychu mimo jiné z důvodu tzv. disinhibičního efektu.
Vydáno: 22. 10. 2024
Škola zakoupila tablety. Co s nimi? Nebojte se, že na nich budou žáci umět líp než Vy. Vy totiž můžete mít úžasného rádce hned vedle sebe!
Vydáno: 22. 08. 2024
  • Článek
Fenomény dnešní doby – internet a digitální technologie – se staly nedílnou součástí našich životů. Už u nejmenších dětí vídáme mobilní telefony a tablety a ty starší se v turbulentním online prostředí pohybují mnohdy lépe než my. Rostou do světa, ve kterém budou digitální technologie a jejich používání čím dál samozřejmější a potřebnější. Nemůžeme tento trend zastavit, ale můžeme podpořit bezpečné a smysluplné používání těchto zařízení tak, aby si děti byly vědomy, že „technologie je dobrý sluha, ale špatný pán“.
Vydáno: 20. 08. 2024
  • Článek
Je to pár let, co internet zaplavila první velká vlna propagačních videí škol. Některá byla vydařená, řadu těch opravdu populárních si však bohužel pamatujeme nikoliv díky jejich kvalitě, ale spíše kvůli bizarní stylizaci nebo úsměvnému technickému zpracování.
Vydáno: 24. 10. 2023
  • Článek
Často se setkáváme s dospělými – ať už pedagogy, nebo rodiči –, kteří se od sociálních sítí a her naprosto distancují. Nechápou, co na nich děti a dospívající mají, a nevidí jediný důvod, proč by se jimi sami měli zabývat. My jich však vnímáme hned několik. Rádi vám proto pomůžeme změnit perspektivu nebo usnadnit argumentaci směrem k zatvrzelým rodičům či kolegům.
Vydáno: 24. 10. 2023
  • Článek
V prvním a druhém díle našeho miniseriálu nejen o virtuálním co-teachingu jsme se společně seznámili s metodou jako takovou a prošli si její výhody a nevýhody, možnosti a bariéry. Nyní nás čeká už konkrétně virtuální co-teaching a podíváme se na situace, při kterých se vyloženě hodí a kdy nám může pomoci vyřešit i některé obtíže – třeba když nám chybí rodilí mluvčí.
Vydáno: 18. 05. 2023
Rozšiřte řady Internetových úžasňáků!
Vydáno: 27. 04. 2023
  • Článek
Čtvrtá důležitá otázka pro ředitele školy: Jak se můžeme bránit hackerským útokům a jejich dopadům?
Vydáno: 19. 04. 2023
  • Článek
David Špunar začal do světa technologií pronikat už jako student. Chtěl tehdy hlavně šířit osvětu. Proslavil ho – a jeho dva spolužáky – ale až projektem zacílený na boj proti šikaně ve školách s názvem Nenech to být. Funguje jako internetová schránka důvěry, kde se mohou děti i jejich rodiče anonymně svěřovat a předávat tak svá hlášení přímo konkrétním školám. Jak projekt funguje v praxi, kam všude se ve světě rozšířil a čemu se mladý úspěšný tým věnuje v současnosti, o tom se dočtete v následujícím rozhovoru.
Vydáno: 21. 02. 2023
  • Článek
Den bezpečnějšího internetu se připomíná ve více než 200 zemích po celém světě, a to vždy druhé únorové úterý. Letos tento den připadá na 7. února a slavíme ho již po dvacáté. Jeho koordinátorem pro Českou republiku je národní Safer Internet Centrum, které spravuje sdružení CZ.NIC.
Vydáno: 24. 01. 2023
  • Článek
Moderní technologie jsou všude kolem nás. Dnes představují již nedílnou součást našich životů a většina z nás si bez mobilního telefonu, počítače či internetu pravděpodobně nedokáže představit ani jediný den. Po mnoha stránkách nám tyto technologie usnadňují život. Mohou nám ho ale také pořádně znepříjemnit, a to tehdy, pokud nebudeme dodržovat zásady kyberbezpečnosti.
Vydáno: 22. 11. 2022
  • Článek
Výzkum Děti a kult krásy v online světě byl realizován1) ve spolupráci Centra prevence rizikové virtuální komunikace Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, Katedry psychologie a patopsychologie Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a společnosti O2 Czech Republic v rámci smluvního výzkumu (kontrakt PDF/2022/0029).
Matěj Skalický mluví s Janem Cibulkou, datovým novinářem ČRo
Vydáno: 06. 09. 2022
Třetina mladistvých přitom kvůli vzhledu zažila online zesměšňování, ukázal výzkum
Vydáno: 30. 06. 2022
Tak pozor na to, jaké fotky dětí budete tvořit a především sdílet na internetu. Sharenting může být nebezpečný.
Vydáno: 30. 06. 2022
Vzorová zadávací dokumentace
Vydáno: 29. 06. 2022
  • Článek
Mnohé internetové stránky českých základních uměleckých škol se v této době proměnily tak, aby potřebné informace a nabízená pomoc byly srozumitelné i pro ukrajinské uprchlíky. Oslovili jsme ředitele těchto škol a položili jim tři stejné otázky.
Vydáno: 24. 05. 2022
  • Článek
Děti v dnešní době tráví na internetu hodně času. Ve virtuálním prostoru hrají hry, upevňují přátelství a také sem někdy přenášejí spory a problematické chování. Vzniká tak riziko kyberšikany. Ta představuje stále větší problém, který musejí řešit nejen rodiče, ale také učitelé a školy. Důležité je ji nezjednodušovat, ale naopak nastavit pevná pravidla pro využívání internetových sociálních sítí žáky i sankce za jejich porušení. Přinášíme konkrétní doporučení, návody a metodické listy, jak s kyberšikanou bojovat.
Vydáno: 22. 03. 2022
O významu PR pro marketing školy dnes už nepochybuje vůbec nikdo. Rodič pátrající po nejlepší škole pro své dítě, učitel hledající novou školu, žák snažící se získat informace z hodiny, na které chyběl, zřizovatel ověřující vybraná data, stěžovatel, který hledá odpověď na svůj dotaz, který odeslal podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, dodavatel ověřující vybavení školy pro zvýšení konkurence své nabídky… A tak bychom mohli pokračovat.
Vydáno: 18. 02. 2022
Roblox je multiplayerová sociální platforma určená zejména k hraní nejrůznějších her v online 3D prostoru, proto je velmi oblíbená především u dětských uživatelů internetu. Podle údajů z roku 2020 měla tato herní platforma 150 milionů aktivních hráčů (což překonává počet hráčů oblíbeného Fortnite či Minecraftu) a v USA Roblox hrála více než polovina dětí mladších 16 let. 
Vydáno: 11. 02. 2022