Založení a rozjezd školy #8: Ředitel školy a jeho vztah se zřizovatelem

Vydáno: 9 minut čtení

Osmý díl seriálu, jenž nabízí nahlédnutí do života malých neveřejných škol, které zpravidla vznikly v posledních deseti letech, bude monotematicky věnován středobodu všeho dění – řediteli. Přesněji jeho roli, kompetencím a především vztahu se zřizovatelem školy. Pětice ředitelek a ředitelů z různých a mnohdy velmi odlišných škol popisuje svou aktuální pozici. Krom jejího vymezení vůči zřizovateli nás nechávají nahlédnout také do dalších dílčích témat. Na jakých principech jsou budovány vztahy v rámci školy? Jakou roli hraje v životě školy školská rada? Jakými způsoby zapojují do rozhodování svůj tým?

 

Ředitelka, spolek a proměna rolí
Do tématu vztahu ředitele školy a jejího zřizovatele vstupujeme v roudnické Základní škole SMART. „Zřizovatelem školy je zapsaný spolek, který dále zastřešuje dětskou skupinua jazykovou školu. Tyto instituce jsou samostatné, ale existuje mezi nimi jistá synergie. Členové spolku dohlížejí na činnost školy formálně prostřednictvím spolkových orgánů a mnozíi neformálně jako rodiče, zaměstnanci nebo členové školních orgánů. Spolek nedisponuje žádnými finančními prostředky ani personálními kapacitami, prostřednictvím kterých by mohl podpořit chod školy, případně převzal některé administrativní nebo provozní povinnosti,“ vysvětluje ředitelka školy Klára Koubská a k popisu situace přidává časové hledisko: „Po pěti letech fungování je funkce spolku v souladu se stanovami primárně kontrolní. V úvodních náročných letech byla ale role čl

Související dokumenty

Pracovní situace

Školská rada - základní údaje
Povinnosti ředitele školy a zřizovatele v souvislosti se školskou radou
Volby do školské rady
Činnost školské rady
Odvolaný vedoucí zaměstnanec (ředitel školy, zástupce ředitele) a výpověď z důvodu fiktivní nadbytečnosti
Konkurzy na ředitele škol a školských zařízení
Předávací protokol v souvislosti s ukončením výkonu činnosti ředitele školy
Předávací protokol
Rozvoj pedagogických pracovníků
Stávka pedagogických pracovníků z pohledu zřizovatele
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Statutární orgán, zástupce statutárního orgánu
Hospitace
Konání pedagogické rady
Zkušenosti s uzavřením škol i distančním vzděláváním
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Vzorová zadávací dokumentace pro tvorbu školních webových stránek
Přístupnost školního webu podle litery zákona
Ztráta věci z nezabezpečené skříňky
2022/2023: Činnosti školní jídelny v 1. pololetí školního roku

Poradna

Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Jmenování ředitele
Granty
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Vzdání se funkce
Výkon veřejné funkce
Odvolání ředitele školy
Předávání agendy mezi bývalým a nastupujícím ředitelem
Dočasně jmenovaný ředitel školy = ztráta pracovní pozice v organizaci
DPP/DPČ v případě ředitele, který je statutárním orgánem právnické osoby
Míra vzdělávací povinnosti
Platový tarif vedení školy
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Přímá vyučovací povinnost
Zástupce ředitele

Články

Založení a rozjezd školy #1: Proč?
Založení a rozjezd školy #5: Financování
Založení a rozjezd školy #6: Žáci
Založení a rozjezd školy #7: Rodiče
Založení a rozjezd školy #3: Do rejstříku!
Založení a rozjezd školy #9: Výběr ředitele
Založení a rozjezd školy #10: Překážky na cestě
Založení a rozjezd školy #4: Učitelé, vychovatelé, asistenti, ...
Založení a rozjezd školy část 2: Do rejstříku, nebo ne?