V rámci projektu podpořeného Technologickou agenturou České republiky „Nová metoda vzdělávání pro 21. století: Virtual-Co-Teaching“ pracoval tým katedry andragogiky a managementu vzdělávání PedF UK na smysluplném využití virtuální spolupráce mezi učiteli a odborníky a zjišťoval, jaké možnosti nabízí způsob výuky, při kterém je jeden vzdělavatel fyzicky přítomný a druhý virtuálně připojený. Celý projekt byl realizován od roku 2020 a výstupy byly průběžně publikovány v odborném tisku. Pro Učitelský měsíčník je nyní připravena krátká série tří článků, které metodu představí a ukážou její možnosti pro běžnou výuku v obvyklém školním prostředí. Nejprve se společně seznámíme se základy co-teachingu, následně si projdeme jeho výhody a nevýhody a v posledním díle si ukážeme konkrétní náměty na zařazení virtuálního co-teachingu do běžné výuky. V závěru seriálu čeká na čtenáře také QR kód, který je navede na připravené výukové hodiny a celou metodiku. Pokud vás tedy metoda zaujme, budete mít kde dále čerpat inspiraci a případně i kontakty, na které se obrátit pro další spolupráci a sdílení dobré praxe.
Virtuální co-teaching aneb Tandemová výuka jiným způsobem - miniseriál. Seznámení s co-teachingem a jeho virtuální verzí (1. část)
Vydáno:
7 minut čtení
Virtuální co-teaching aneb Tandemová výuka jiným způsobem – miniseriál
Seznámení s co-teachingem a jeho virtuální verzí (1. část)
Mgr.
Zuzana
Svobodová
Ph.D.
katedra andragogiky a managementu vzdělávání, Pedagogická fakulta UK
Ve školách existuje dlouhodobě a standardně model jednoho vyučujícího, který se věnuje svému předmětu a své třídě. Nicméně není příliš neobvyklé, že se ve výuce kromě něho vyskytuje ještě někdo další, tedy další učitel, vzdělavatel, odborník, asistent, speciální či sociální pedagog, psycholog nebo budoucí učitel na náslechu či praxi.
Jedná se vždy o co-teaching?
Nebo