Absolvent

  • Článek
„Tak co, Markéto, jak jde učení?“ ptají se mě občas lidé po necelých dvou letech mého působení na základce v Praze.
Vydáno: 23. 08. 2022
„Future jobs“ a „future skills“
Vydáno: 14. 07. 2022
  • Článek
Letos, více než jiné roky, je důležité pomoci studentům udržet a posílit motivaci ke studiu, která kvůli distanční výuce znatelně upadá. Právě přemýšlení o budoucím směřování může studenty velmi dobře motivovat, aktivizovat a dát smysl a širší perspektivu jejich každodenním studijním povinnostem. U nás na Gymnáziu Jana Palacha Praha 1, s. r. o. (GJP) k tomuto účelu pořádáme každoročně akci „Public Café”. Jedná se o neformální setkání našich studentů třetího ročníku s absolventy GJP, kteří studují na různých vysokých školách. Letos jsme akci realizovali v online prostředí. Na následujících řádcích se o Public Café online dozvíte více a můžete se třeba pro něco podobného inspirovat i ve vaší škole.
  • Článek
Úspěšné zakončení střední pedagogické školy, pedagogické fakulty či jiné školy připravující na pedagogickou činnost představuje první velký krok k tomu, stát se učitelem. Aby se čerstvý absolvent stal dobrým učitelem, je potřeba kroků ještě několik. Samotné zahájení učitelské praxe je velmi náročné. Znamená totiž nejen přenesení získaných odborných vědomostí a dovedností do praxe, ale také převzetí všech učitelských povinností a hlavně velmi podstatné vnitřní ztotožnění se s rolí učitele. Vstup do praxe je pro absolventa zátěžovým obdobím plným změn, ve kterém dochází k velkému odlivu kvalifikovaných učitelů ze škol.
Vydáno: 20. 06. 2018
  • Článek
Ve čtvrtek 21. března 2013 se konal již osmý kulatý stůl Centra školského managementu s názvem Jakého učitele absolventa potřebují ředitelé škol? Cílem kulatého stolu, který probíhal v rámci kampaně Česko mluví o vzdělávání, bylo zjistit, zda jsou studenti učitelství během svého studia připravováni na reálnou situaci ve školách. Panelisté proto byli nejen ředitelé škol, ale také zástupce Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Účastníci tak mohli vyslechnout názory obou stran a následně rozvinout bohatou diskuzi k dané problematice.
Vydáno: 23. 04. 2013