Inteligence
Co vše se skrývá pod emoční inteligencí? Co od člověka vyžaduje a co mu přináší? Jak souvisí s naší dospělostí a sebedůvěrou? O tom všem jsem se bavila s Mgr. Jiřím Šmejkalem, lektorem a koučem AKADEMIE Libchavy.
Vydáno: 18. 4. 20239 minut čtení
Co všechno vlastně znamená adaptační inteligence? Co od nás vyžaduje? A co nám přináší? O tom všem a dalším jsem se bavila s psychoterapeutem Mgr. Jiřím Šmejkalem (JŠ) a Mgr. Pavlem Škramlíkem (PŠ), ředitelem SSZŠ Litvínov. Oba pánové jsou zároveň koučové ...
Vydáno: 20. 3. 20239 minut čtení
Co všechno obnáší morální inteligence? Jak souvisí s důvěryhodností? A co znamená být důvěryhodný? Co s mnohostí pravd? O tom všem a dalším jsem se bavila s Mgr. Jiřím Šmejkalem, lektorem a koučem AKADEMIE Libchavy, který se tímto tématem intenzivně zabývá ...
Vydáno: 20. 2. 202310 minut čtení
Co vlastně znamená spirituální inteligence? Co od člověka vyžaduje a co mu přináší? Jaká je v souvislosti se spiritualitou úloha školy? O tom všem jsem se bavila s Mgr. Jiřím Šmejkalem, lektorem a koučem AKADEMIE Libchavy, který se tímto tématem intenzivně ...
Vydáno: 23. 1. 202310 minut čtení
Co všechno vlastně znamená rozumová inteligence? Jak se na ni můžeme dívat? Jaký vztah má ke konceptu IQ? O tom všem jsem se bavila s Mgr. Martinem Holčíkem, koučem a lektorem AKADEMIE Libchavy.
Vydáno: 12. 12. 20227 minut čtení
Co všechno vlastně znamená sociální inteligence? Jak to s ní vypadá mezi českými žáky a učiteli a jak ji na školách podpořit? O tom všem jsem se bavila s Mgr. Danielou Jezdinskou, zástupkyní ředitele základní školy, výchovnou poradkyní a lektorkou AKADEMIE ...
Vydáno: 21. 11. 20228 minut čtení
Co všechno vlastně znamená volní inteligence? K čemu je dobrá a jak ji můžeme rozvíjet u sebe a u druhých? O tom všem jsem se bavila s Jitkou Kořínkovou, učitelkou angličtiny na SOU a lektorkou AKADEMIE Libchavy.
Vydáno: 20. 10. 20227 minut čtení
Dnešní čeští učitelé mívají obvykle vcelku dobré vzdělání v předmětech, které učí. Vědí však, jak pracovat s emocemi svých žáků? S klimatem třídy? Co dělat, když žáci nerozumějí svým pocitům a jednají impulzivně, či jsou naopak svými emocemi paralyzováni?
Vydáno: 22. 8. 202210 minut čtení
Většina škol si dnes uvědomuje, že vzdělávat neznamená pouze nabízet žákům učivo. Opírají se především o klíčové kompetence a hledají cesty, jak je u dětí rozvíjet. A existují už také školy, které cítí, že je-li cílem vzdělávání celistvý člověk, který si v ...
Vydáno: 22. 8. 20226 minut čtení
V předchozím čísle časopisu v článku Kognitivní přístup ke vzdělávání – co to je? jsem se věnovala obecně tématu kognitivního přístupu ke vzdělávání a zmínila jsem v něm, že se nejedná o koncept s jedinou definicí. V tomto článku bych na něj ráda navázala ...
Vydáno: 21. 2. 202213 minut čtení