Osobní rozvoj

Chce-li ředitel školy vést své kolegy k trvalému rozvoji dovedností, musí v prvé řadě rozvíjet sám sebe. Akademie Libchavy nabízí sebezkušenostní výcviky pro vedoucí pracovníky škol – ředitele a zástupce – už 12 let. Cílem uceleného know-how dlouhodobých ...
Vydáno: 19. 3. 202511 minut čtení
V následující sérii tří článků bychom rádi představili naši ucelenou linku vzdělávání pro učitele a zároveň s tím nabídli naše přemýšlení, proč si myslíme, že má tato cesta smysl, o co se na ní opíráme, a také ukázali, že koučování pro nás není jen dalším ...
Vydáno: 19. 3. 20256 minut čtení
Stát se třídním učitelem je velká zodpovědnost a zároveň jedinečná příležitost pro profesní rozvoj. Jste teď v nové roli a ta s sebou přináší řadu povinností a výzev, na které se budete potřebovat postupně adaptovat. Ať už jste učitel v začátcích své ...
Vydáno: 21. 10. 20248 minut čtení
Zahrada života je program osobního rozvoje pro studenty ve věku 15–20 let. Účastníci pod vedením zkušených lektorů pracují na tématech volby povolání, komunikace, rozvoje sebevědomí, odolnosti a životní rovnováhy. V článku se seznámíte s konceptem kurzu a ...
Vydáno: 21. 10. 20244 minuty čtení
Program Zahrada života nabízí mladým ve věku 15–20 let možnost osobního růstu a nalezení směru pro svůj další život. Kurz je zaměřen na sebevnímání, posilování sebevědomí, rozvoj komunikačních dovedností a objevování vlastních talentů. Pokud hledáte ...
Vydáno: 10. 6. 20245 minut čtení
Po letech relativního klidu a snad i poměrné hojnosti je naše současná přítomnost poněkud komplikovanější a cítíme asi i výraznější obavy z budoucnosti. Vážné trhliny dostává představa světa, ve kterém je všeho neustále víc a současně je vše lepší, jsme ...
Vydáno: 19. 2. 20246 minut čtení
Formativní hodnocení a využívání jeho nástrojů pro české vyučující dávno není žádnou neznámou. Mnozí z nich absolvovali nejedno školení právě s touto tematikou a více či méně úspěšně se jim daří formativně hodnotit děti ve svých třídách. Metodika Skills ...
Vydáno: 19. 2. 202412 minut čtení
4. října 2023 se v Praze konala konference Škola jako místo setkávání. V odpolední sekci o pedagogickém lídrovství, kterou zaštiťovala Akademie Libchavy, jsme měli možnost slyšet čtyři zajímavé příspěvky, na které navazovaly dvě moderované diskuse, jejichž ...
Vydáno: 20. 11. 20238 minut čtení
Na následujících řádcích se blíže podíváme na to, jak metodika Dobrý začátek® ovlivňuje osobnostní nastavení samotného pedagoga, mění jeho zaběhnuté modely myšlení směrem k pozitivnímu nastavení, pomáhá mu opouštět každodenní rutinu, stereotypy a zažitá ...
Vydáno: 20. 3. 202312 minut čtení
Buddy program Stojím při Tobě / Stand By Me je určený pro střední i základní školy a mladé lidi ve věku 13–24 let. Zaměřuje se na žáky a studenty, kteří mají omezené příležitosti či znevýhodnění. Pomáhá jim budovat vztahy s vrstevníky a zažít úspěch. ...
Vydáno: 20. 3. 20236 minut čtení
„Díky práci s filmem a reflexi dochází k něčemu mimořádnému, co běžný vzdělávací proces neumožňuje tak často: najednou tu nejsou na jedné straně ‚oni‘ (učitelé), kteří něco sdělují, a na druhé straně ‚oni‘ (žáci), kteří jsou poučováni. Najednou jsme tu ...
Vydáno: 19. 2. 20236 minut čtení
Rodiče se snaží zajistit svým dětem ideální podmínky pro jejich růst a vývoj. S těmi nejlepšími úmysly chovají potomky jako v bavlnce, umetají jim cestičky. Ve výsledku jim však mnohdy škodí. A co škola? Jakou roli v tom hraje?
Vydáno: 18. 4. 202210 minut čtení
Tomáš Andrášik je psychoterapeut, který zároveň působí na katedře sociální pedagogiky jako asistent. Svou disertační práci dodělává na katedře pedagogiky PF MUNI a zabývá se v ní osobnostním rozvojem učitelů.
Vydáno: 21. 3. 20228 minut čtení
Bez spokojených učitelů nemohou být spokojení žáci. Pro dobrou atmosféru ve škole je proto zásadní, aby vedení pedagogický sbor podporovalo a naslouchalo jeho potřebám. Vedení by mělo o svůj pedagogický sbor pečovat systematicky, podporovat ho v rozvoji ...
Vydáno: 18. 10. 2021

Poznámka k dokumentu