Školy základní
ZŠ
základka
Je možné uznat kvalifikaci učitelce praktických činností ZŠ (výuka vaření), která 25 let byla mistrovou odborného výcviku na střední škole? Má absolvované střední odborné vzdělání zakončené maturitní zkouškou a absolvovala program celoživotního vzdělávání ...
Vydáno: 4. 4. 20251 minuta čtení
Tematická zpráva se zaměřuje na otázku, jak školy v praxi využívají školní vzdělávací programy (ŠVP) – klíčové dokumenty, které mají sloužit jako nástroj pro plánování, hodnocení a řízení výuky. Zpráva hodnotí stav v mateřských, základních i středních ...
Vydáno: 2. 4. 20251 minuta čtení
Česká školní inspekce vydala aktualizované metodické doporučení pro prevenci a řešení stížností a podnětů ve školách a školských zařízeních.
Vydáno: 30. 3. 20251 minuta čtení
Obětí špatného zacházení se může stát každé dítě. Za špatné zacházení se považuje chování, kterého se vůči dítěti dopouští někdo, koho dítě zná, kdo mu je blízký, kdo o něj má pečovat a chránit ho. Trauma způsobené špatným zacházením může mít vliv nejen na ...
Vydáno: 25. 3. 20251 minuta čtení
Mezi experty na vzdělávací politiku panuje v otázce víceletých gymnázií shoda: bylo by vhodné je redukovat, ne-li zcela zrušit. To se odráží i v zastropování jejich kapacit ve strategických dokumentech. Veřejnost však tento druh škol požaduje, zejména ...
Vydáno: 19. 3. 202515 minut čtení
S ohledem na informace v médiích, které vyvolávají pochybnosti v problematice zadávání domácích úkolů, vydává Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy následující stanovisko ve snaze vysvětlit danou problematiku a odpovědět na některé otázky.
Vydáno: 10. 3. 20251 minuta čtení
Zástupce ředitele má na ZŠ o 15 hodin sníženou vyučovací povinnost. Celkem by tedy měl učit 7 hod./týden. Zároveň však má 3 hodiny nad tuto povinnost, celkem pravidelně učí týdně 10 hodin každý týden. Má nárok na proplacení těchto 3 hodin jako ...
Vydáno: 6. 3. 20252 minuty čtení
Jsme ZŠ a MŠ. Platí tedy vyhlášení ředitelského volna i pro MŠ? Mohu tedy MŠ uzavřít?
Vydáno: 14. 2. 20251 minuta čtení
Základní odpovědnost za vzdělávání a výchovu dítěte mají zákonní zástupci (rodiče). Povinnosti a odpovědnost vzhledem ke vzdělávání a výchově žáků však mají také školy, které se musí pohybovat v právním rámci týkajícím se této problematiky.
Vydáno: 10. 2. 20251 minuta čtení
V příloze Učitelského měsíčníku jsou klíčové dovednosti a základní znalosti prezentovány s cílem poskytnout čtenáři komplexní pohled na vzájemně propojené kompetence. Vzhledem k tomu, že se jedná o významnou změnu v učebních osnovách po dvou desetiletích ...
Vydáno: 9. 2. 20251 minuta čtení
Naše škola, Mateřská škola V Lukách Rakovník, je jednou ze sedmi mateřských škol v Rakovníku. V naší vizi „Školka jako místo setkávání“ klademe nemalý důraz kromě jiného i na oblast „Spolupráce“. V předchozích letech jsme se jako škola zaměřili na ...
Vydáno: 20. 1. 20255 minut čtení
Ředitel základní školy má v záměru jmenovat do funkce nového statutárního zástupce. Nyní tento pracovník vykonává funkci zástupce ředitele v jednom z útvarů organizace, a je zařazen ve 12. platové třídě. Vzhledem ke stutečnosti, že v organizaci jsou v ...
Vydáno: 11. 12. 20243 minuty čtení
Musí ředitel přijmout žáka k základnímu vzdělávání (mimo zápis do 1. ročníku) pokud se rodina přistěhovala a v dané obci nemá trvalé bydliště, škola tedy není žákovou spádovou školou?
Vydáno: 1. 12. 20243 minuty čtení
„Soubor svých vlastností je dobré znát a ve správnou chvíli nechat vyniknout ty, které laskavě pohladí, uctivě odpoví, srdečně se zasmějí, spravedlivě vyřeší, trpělivě naučí, konkrétně vysvětlí, důsledně dokončí, tvořivě připraví, optimisticky podpoří ...
Vydáno: 18. 11. 20249 minut čtení
Přechod z mateřské školy do základní školy je pro dítě významným milníkem. V tomto období si buduje vztah k celoživotnímu učení, a proto by měl být tento přechod pozitivním zážitkem. Jak můžeme zajistit, aby budoucí prvňáček s radostí přijímal nové výzvy ...
Vydáno: 18. 11. 202413 minut čtení
Projektové metodiky slouží jako návody, jak využít aplikace generativní umělé inteligence pro zlepšení života ve škole.
Vydáno: 13. 11. 20241 minuta čtení
Ucelený vzdělávací koncept AI pro informatiku na 1. stupni (ideálně třetí a čtvrté ročníky), který vzniká v rámci Kurikula umělé inteligence pro základní a střední školy, se jmenuje Ju a Pí.
Vydáno: 11. 11. 20241 minuta čtení
Ucelený vzdělávací koncept AI pro informatiku na 2. stupni ZŠ a SŠ je rozdělen na tři úrovně.
Vydáno: 11. 11. 20241 minuta čtení
Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Rozšířená a aktualizovaná verze metodiky je určena pro mateřské, základní ...
Vydáno: 5. 11. 20241 minuta čtení
Hlavním cílem materiálu je usnadnit začínajícím učitelům nástup do profese a pomoci jim stát se samostatnými učiteli.
Vydáno: 14. 10. 20241 minuta čtení