Testování
Sekundární analýza
Lze financovat antigenní testy zaměstnanců školy z fondu FKSP? Z doporučení pana ministra bychom je měli hradit z provozu nebo ONIV.
Mimořádná opatření Ministerstva zdravotnictví upravující povinnost preventivního antigenního testování požadují, aby škola dodržela následující postupy:
Cílem tohoto dokumentu je poukázat na možné důsledky jednání školy a jejího ředitele, pokud se rozhodne mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví dodržovat (a tedy testovat a nosit ochranu dýchacích cest), nebo se naopak rozhodne umožnit prezenční výuku bez testů a bez roušek1. Je třeba vzít v potaz, že každá situace se bude posuzovat individuálně a závěry upravují pouze směry, jak se může situace vyvinout. Soudy, krajské hygienické stanice, policie nebo zřizovatel mohou situaci vyhodnotit jinak. Rozbor je rozdělen do dvou částí. Část A upravuje situaci, kdy škola dodržuje povinnosti z mimořádného opatření. Část B upravuje situaci, kdy škola nedodržuje povinnosti z mimořádného opatření.
Koordinátorem testování je jmenován/a ………………………………………
Škola používá samotestovací sady antigenních rychlotestů …………………………
- Článek
Nedokážu posoudit, jestli uvedené sdělení odpovídá skutečnosti, ale odhadované množství nových informací mezi roky 1999 a 2002 bylo prý větší než za celou dosavadní historii lidstva. Množství technických informací se údajně v této době zdvojnásobovalo každé dva roky, v současnosti pak každý rok. A vlastně to ani není úplně nejpodstatnější – každý kolem sebe prostým okem vidí, jak se svět proměňuje. Není v silách odborníka, aby byl zcela v obraze, dokonce ani ve své leckdy poměrně úzké specializaci. U většiny nových poznatků netušíme, jestli jde o nosný směr pro budoucnost, o slepou uličku, či pouhý zanedbatelný, byť použitelný střípek budoucí praxe. Relativně jistá je neutrální deskripce a někdy i výklad vzdálené minulosti. Jenže co s nimi bez vazby na dnešek a řešení aktuálních osobních nebo pracovních problémů?
TALIS 2013: Vzdělávací lídr - zkušenosti s realizací vzdělávacího programu pro vedoucí pracovníky ZŠ
ČŠI reagovala na výsledky šetření TALIS 2013 a připravila ucelený program vzdělávání pro ředitele základních škol a jejich zástupce v tematikách pedagogického leadershipu. Vzdělávací program, zaměřený na otázky rozvoje sebe sama a druhých, na mentorské dovednosti vedoucích pracovníků, na vedení a řízení změny a na příklady dobré praxe, byl koncipován jako pilotní ověření jeho obsahu i organizace. Na základě podrobné evaluace tohoto pilotního ověření vznikla publikace, která popisuje průběh a zkušenosti s realizací programu a obsahuje také některé náměty pro další realizátory.
Účelem publikace je nabídnout pohled na počítačovou a informační gramotnost českých žáků v mezinárodním srovnání. Zjištění jsou obohacena o analýzu kontextuálních informací, které se týkají zkušeností žáků a učitelů s používáním informačních a komunikačních technologií ve škole i mimo ni. Zjištění v České republice jsou srovnávána s výsledky v některých dalších státech, které jsou geograficky a kulturně ČR nejbližší. Jedná se o Slovensko, Polsko, Německo, Slovinsko a Chorvatsko.
Více než sto hostů z řad zástupců škol a školských zařízení, profesních školských asociací, obecních, městských i krajských úřadů, školských odborů, akademických pracovišť, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, jeho rezortních organizací a dalších orgánů veřejné správy se ve čtvrtek 1. 10. 2015 zúčastnilo závěrečné konference České školní inspekce v rámci projektu Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES). Cílem konference bylo prezentovat klíčové metody, postupy a nástroje pro zjišťování a hodnocení kvality a efektivity ve vzdělávání a také nové informační systémy vyvinuté Českou školní inspekcí pro potřeby hodnocení vzdělávání a využitelné také dalšími aktéry.
V souladu s Plánem hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2014/2015 a v rámci zákonem definovaných úkolů získávat a analyzovat informace o vzdělávání a také hodnotit podmínky, průběh a výsledky vzdělávání provedla Česká školní inspekce v termínu 11. 5. až 22. 5. 2015 zjišťování výsledků žáků vybraných ročníků a druhů škol. Zjišťování výsledků bylo provedeno elektronickou cestou prostřednictvím inspekčního systému elektronického testování InspIS SET. Výběrové zjišťování výsledků bylo zaměřeno na žáky 9. ročníku základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií a na žáky 3. ročníku vybraných oborů středních odborných škol, a to v oblasti společenskovědních předmětů (9. ročník základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií) a přírodovědných předmětů (9. ročník základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií, 3. ročník vybraných oborů středních odborných škol). Závěrečná zpráva komentující výsledky tohoto výběrového zjišťování je k dispozici v příloze.
Cílem analytické publikace je navázat na národní zprávu z šetření a prezentovat sekundární analýzy zaměřené na silné a slabé stránky českých žáků zejména s ohledem na dílčí témata (aspekty) počítačové a informační gramotnosti sledované v rámci šetření. Po představení testovaných témat a dovednostních úrovní a popisu podoby testových úkolů obsahuje tato publikace i podrobný pohled na jednotlivé testované oblasti počítačové a informační gramotnosti, včetně informací o tom, jak si čeští žáci vedli při řešení testových úkolů z jednotlivých témat a dovednostních úrovní. Protože Česká republika zaznamenala v šetření poměrně malý podíl žáků nejen na nejnižší, ale zároveň i na nejvyšší dovednostní úrovni, přináší publikace pohled na specifika žáků s nejlepšími i nejslabšími výsledky v testu. V závěru publikace jsou shrnuta klíčová zjištění a návrhy možných doporučení pro oblast vzdělávací politiky.
- Článek
Mezinárodní šetření o vyučování a učení, TALIS 2013, je projektem OECD a v České republice (dále jen ČR) je realizováno Českou školní inspekcí jako součást projektu Kompetence III, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zaměřuje se na učitele na úrovni nižšího sekundárního vzdělávání a sleduje podmínky, které mají ke své práci.
Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal dnes okomentoval výsledky letošního elektronického zjišťování výsledků žáků na úrovni 9. ročníků základních škol a 3. ročníků vybraných oborů středních odborných škol. Informace naleznete v příloze.
- Článek
V souladu s Plánem hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2014/2015 a v rámci zákonem definovaných úkolů získávat a analyzovat informace o vzdělávání a také hodnotit podmínky, průběh a výsledky vzdělávání provede Česká školní inspekce v termínu 11. 5. 2015 - 22. 5. 2015 zjišťování výsledků žáků vybraných ročníků a druhů škol.
V souladu s Plánem hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2014/2015 a v rámci zákonem definovaných úkolů získávat a analyzovat informace o vzdělávání a také hodnotit podmínky, průběh a výsledky vzdělávání dnes Česká školní inspekce zahájila proces zjišťování výsledků žáků vybraných ročníků a druhů škol, které bude pokračovat až do 22. 5. 2015. Zjišťování výsledků je prováděno elektronickou cestou prostřednictvím inspekčního systému elektronického testování InspIS SET. Účast v tomto výběrovém zjišťování výsledků žáků je pro školy zařazené do vzorku povinná (není-li naplněn některý ze stanovených důvodů pro uvolnění školy z účasti)i, školy, které byly do vzorku zařazeny, příslušné informace dostaly a v tuto chvíli jsou všechny připraveny k provedení elektronického ověřování.
Ukončení základní školy a přechod na střední školu, případně ukončení střední školy a přechod na vysokou školu je pro mnoho žáků spojeno s nutností absolvovat důležitý test, často to bývá i několik...
Česká školní inspekce zveřejňuje publikaci věnovanou hodnocení vzdělávacích výsledků žáků prostřednictvím didaktických testů. Jejím smyslem je poskytnout učitelům, ředitelům škol i dalším uživatelům komplexní informaci o didaktických testech a jejich specifické úloze při hodnocení výsledků vzdělávání. Publikaci pro Českou školní inspekci zpracoval Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.
V souladu s Plánem hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2014/2015 a v rámci zákonem definovaných úkolů získávat a analyzovat informace o vzdělávání a také hodnotit podmínky, průběh a výsledky vzdělávání provede Česká školní inspekce v termínu 11. 5. 2015 – 22. 5. 2015 zjišťování výsledků žáků vybraných ročníků a druhů škol. Zjišťování výsledků bude provedeno elektronickou cestou prostřednictvím inspekčního systému elektronického testování InspIS SET. Účast v tomto výběrovém zjišťování výsledků žáků je pro školy zařazené do vzorku povinná (není-li naplněn některý ze stanovených důvodů pro uvolnění školy z účasti).
- Článek
V listopadu roku 2014 byly na tiskové konferenci MŠMT zveřejněny výsledky šetření ICILS 2013, do kterého se zapojila i Česká republika. Jedná se o první mezinárodní srovnávací projekt tohoto druhu, který byl zaměřen na mapování reálných dovedností a schopností žáků 8. ročníků v oblasti počítačové a informační gramotnosti.
Součástí hodnocení vzdělávání v České republice jsou již od roku 1995 také mezinárodní šetření výsledků žáků. Od podzimu 2011 za organizaci, realizaci i vyhodnocování těchto šetření odpovídá Česká školní inspekce. Mezinárodní šetření poskytují informaci o úrovni znalostí a dovedností českých žáků v matematice, přírodovědě, čtení a počítačové a informační gramotnosti. Těchto šetření se účastní desítky zemí z celého světa.