Motivace
Metody a způsoby hodnocení jsou v současné době velmi diskutované téma. Pojďme se společně podívat na to, jak hodnotit empaticky, abychom děti motivovali a povzbudili. Pozitivní hodnocení udává správný směr a ukazuje dětem, na co mají nadání a k čemu jsou ...
Vydáno: 20. 2. 20258 minut čtení
Motivace je nejdůležitějším faktorem, který ovlivňuje efektivní učení angličtiny, zejména u dětí. Proto je důležité, aby výukové metody byly atraktivní. Když dítě správně povzbuzujeme a motivujeme, bude mít z učení nového jazyka skutečné potěšení. Jak ...
Vydáno: 21. 10. 20245 minut čtení
K napsání tohoto textu mě přivedla nedávná zkušenost z nejmenované základní školy. Zrovna jsem tam vedla workshop na téma učitelského stresu, ve kterém jsme se obecně dotkli také tématu vlastní i žákovské motivace. Po programu mě jedna paní učitelka ...
Vydáno: 21. 10. 20246 minut čtení
Nemáte peníze na to, abyste jimi motivovali své lidi v práci? Hurá! Jásejte, tleskejte a volejte hallelujah. Máte totiž skvělou příležitost své lidi skutečně nadchnout pro jejich práci. Peníze to totiž nedokážou, ač by se na první pohled mohlo zdát, že to umí.
Vydáno: 23. 9. 20248 minut čtení
V Nové škole se od konce devadesátých let minulého století věnujeme mimo jiné podpoře vzdělávání sociálně znevýhodněných romských dětí. V rámci našich projektů sbíráme zkušenosti a příklady dobré praxe toho, co funguje, a snažíme se naše poznatky dostávat ...
Vydáno: 20. 5. 20246 minut čtení
Při vzdělávání i výchově dětí mnohdy zcela zbytečně podceňujeme fakt, který snad všichni dobře známe z vlastní zkušenosti. Totiž že když u nějaké učební aktivity vytrváme delší dobu, výsledky se s velkou pravděpodobností dostaví. Jen musíme být skutečně ...
Vydáno: 20. 5. 20246 minut čtení
Vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami představuje mnoho výzev, které vyžadují specifický přístup a pozornost. Nejdůležitější je zaměřit se na jejich individuální potřeby a podporovat jejich vnitřní motivaci, která hraje klíčovou roli v ...
Vydáno: 19. 3. 20249 minut čtení
Obáváte se příchodu dítěte s ADHD do třídy? Nebo už ho ve třídě máte a hledáte způsob, jak s ním úspěšně komunikovat? V tomto článku vám představíme možnosti efektivní spolupráce a ukážeme vám, že s vhodným přístupem a motivací lze dosáhnout pozitivních ...
Vydáno: 19. 2. 20249 minut čtení
Přinášíme pokračování seriálu o online kurzu Děti s OMJ v české škole společnosti Člověk v tísni, o. p. s. Minulý měsíc jsme poznali příběh žákyně Oleny, která měla potíže s integrací do kolektivu. Letmo jsme zmínili i jejího mladšího bratra Romana, o ...
Vydáno: 19. 2. 20246 minut čtení
Mnoho lidí očekává, že pokrok a úspěchy v životě a v práci budou postupně narůstat, téměř jako by šlo o rovnoměrnou křivku. Avšak realita je spíše taková, že výsledky našeho úsilí se objevují s určitým zpožděním a mohou být pomalejší, než jsme si původně ...
Vydáno: 23. 10. 20238 minut čtení
V příspěvku se budu o motivaci zajímat především ve vztahu k učení. Bez vnitřního puzení, snahy, úsilí, vidiny naplnění cíle, tedy bez vnitřní motivace, je veškeré učení dítěte nanejvýš poloviční. Současně je pro učitele i pro rodiče mnohem namáhavější ...
Vydáno: 23. 10. 20238 minut čtení
A jsme v polovině abecedy! Jak dlouho nám v první třídě trvalo, než jsme se naučili polovinu písmenek? Tiskací a psací, malá a velká... A najednou jsme to uměli, i když jsme někdy možná trochu zaváhali, jaké písmeno zrovna použít. Stejně tak je to s ...
Vydáno: 22. 5. 20237 minut čtení
A jsme v polovině abecedy! Jak dlouho nám v první třídě trvalo, než jsme se naučili polovinu písmenek? Tiskací a psací, malá a velká... A najednou jsme to uměli, i když jsme někdy možná trochu zaváhali, jaké písmeno zrovna použít. Stejně tak je to s ...
Vydáno: 20. 3. 20237 minut čtení
Co všechno vlastně znamená volní inteligence? K čemu je dobrá a jak ji můžeme rozvíjet u sebe a u druhých? O tom všem jsem se bavila s Jitkou Kořínkovou, učitelkou angličtiny na SOU a lektorkou AKADEMIE Libchavy.
Vydáno: 20. 10. 20227 minut čtení
V minulých dvou dílech našeho seriálu jsme mluvili o agemanagementu obecně, nyní nastal čas specifikovat ho pro jednotlivé věkové skupiny. Pro konstrukci otázek jsme využily Dům pracovní schopnosti (a tím i připomínáme Letní speciál Řízení školy 2022 ...
Vydáno: 20. 10. 20227 minut čtení
Většina pracovníků jsou přispěvatelé k plnění společného úkolu organizace a jde jim to docela dobře. Mezi nimi se však obvykle najde jeden nebo několik lidí, kteří vykonají větší díl práce, více se zaslouží o společný úspěch, vynikají mimořádně angažovaným ...
Vydáno: 20. 10. 202213 minut čtení
Až jako mantru někteří pedagogové donekonečna opakují, že mnohé děti nemají na zvládnutí požadavků příslušného náročnějšího studia dostatečné schopnosti. Tento jejich pohled působí velmi věrohodně, značná část vlastností je v populaci skutečně rozložena ...
Vydáno: 17. 10. 20227 minut čtení
Kvalitnější podpora žáků se sociálním znevýhodněním by byla prospěšná pro celou společnost. Současná podpora dětí a žáků se sociálním znevýhodněním v hlavním vzdělávacím proudu je však nedostatečná a neefektivní. Jak ukazují výzkumy z posledních let ...
Vydáno: 22. 9. 202211 minut čtení
Průměrný věk učitelů se dlouhodobě pohybuje pod hranicí 50 let, konkrétně v roce 2019 byl přesně 47,2 let, přičemž při rovnoměrném rozložení sil mezi „mladými“ a „zkušenými“ by měl věkový průměr vycházet na maximálně 45 let (MŠMT, 2019; Eduin, 2019). ...
Vydáno: 22. 8. 20224 minuty čtení
Jedním z nejdůležitějších úkolů ředitele je zajistit svým zaměstnancům ve škole stav, ve kterém můžou v podporujícím a podnětném prostředí plně rozvíjet svůj fyzický, kognitivní, emocionální, sociální a duchovní potenciál a žít spolu s ostatními ...
Vydáno: 13. 6. 20226 minut čtení