Pedagogický lídr
Tato studie realizovaná organizací Učitel naživo ve spolupráci s analytickým ústavem STEM ukázala, že čeští ředitelé a české ředitelky základních a středních škol vnímají pedagogický leadership jako klíčovou součást své role. V realizaci jim však brání ...
Vydáno: 12. 2. 20251 minuta čtení
Nadační fond hledá cesty k podpoře škol na Kutnohorsku už čtvrtým rokem. Celkový rozpočet projektu je přes 200 milionů korun a pilotnímu projektu zbývá poslední rok. Jaké jsou zatím výsledky? A co bude s Eduzměnou dál? Odpovídá Ondřej Matějka, ředitel ...
Vydáno: 20. 5. 202411 minut čtení
Publikujeme netradičně pojatou recenzi knihy Jana Vody Jaký leader chcete být?, kterou jsme pokřtili na konferenci Škola jako místo setkávání v rámci programu sekce Pedagogický lídr.
Vydáno: 22. 1. 20243 minuty čtení
Pedagogové mohou být hybateli reformy vzdělávání, a když nejsou, není ani reforma. Úlohou pedagogického vedení je vytvářet podmínky pro to, aby ve škole i mezi školami probíhalo společné profesní učení jako hlavní nástroj trvající reformy. Série textů na ...
Vydáno: 22. 1. 20247 minut čtení
Publikujeme netradičně pojatou recenzi knihy Jana Vody Jaký leader chcete být?, kterou jsme pokřtili na konferenci Škola jako místo setkávání v rámci programu sekce Pedagogický lídr.
Vydáno: 12. 12. 20233 minuty čtení
Současná doba je charakterizována rychlým tempem změn a neustálým vývojem nových technologií. Ve všech oblastech společnosti je důležité být inovativní a přinášet nové myšlenky a řešení. Existuje skupina lidí, kteří jsou v tomto procesu klíčoví, protože ...
Vydáno: 18. 9. 202317 minut čtení
S účinností od 1. 9. 2023 se další vzdělávání pedagogických pracovníků (dále jen „DVPP“) realizuje prostřednictvím „forem“ (demonstrativní výčet uvádí § 24 odst. 4 zákona o pedagogických pracovnících). -
- DVPP vedoucí ke zvýšení či prohloubení ...
Vydáno: 6. 7. 2023
Nový rok 2023 před námi, čas utíká a i my se posunujeme v manažerské abecedě. Máme za sebou prvních osm písmen a nyní se podíváme na čtyři další a vymezíme si interní komunikaci, zájmeno já jako kouzlo odstranění konfliktů, dále zmíníme krizi, a nakonec si ...
Vydáno: 23. 1. 20236 minut čtení
Existuje možnost napsat dopis sám sobě a poslat ho do budoucnosti. Na webové stránce1) nebo v mobilní aplikaci2) si vyberete doručení za měsíc, půl roku, pět let, nebo si zvolíte jiné datum (narozeniny – zpravidla končící nulou, promoce, výročí – termín ...
Vydáno: 12. 12. 202216 minut čtení
Pokud chceme, aby se naši žáci učili lépe, nezbývá nám než zlepšit naši práci – práci učitelů a pedagogických lídrů. Nikdo jiný než my, pedagogové, nemá větší vliv na to, jak se děti ve škole učí a jak se jejich učení může zlepšovat.
Vydáno: 13. 7. 20225 minut čtení
Pro budoucí a začínající ředitele se od září otevírá nové kvalifikační studium, na kterém spolupracuje Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR), organizace Učitel naživo a Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Program Lídr školy na rozdíl od ...
Vydáno: 23. 5. 20224 minuty čtení
Dosáhne ředitel školy na každého svého žáka? A jak? To jsou předmětné otázky tohoto letního speciálu a cílem následujícího článku je podívat se, zda jsme schopní to usuzovat předem, již v okamžiku výběru mezi uchazeči v průběhu konkurzního řízení na místo ...
Vydáno: 14. 6. 2021
Mnoho z nás má podobnou zkušenost ze své vlastní školní docházky: s ředitelem školy jsme se v hodinách potkali málokdy. Mnozí si ale vybavujeme respekt i obavy, které jsme před hodinami s panem ředitelem cítívali. Setkání s ředitelem bývá pro žáky zvláštní ...
Vydáno: 14. 6. 2021
V návaznosti na první text Petra Valenty o leadershipu ve školství: Jak se vede, řediteli? Aneb dilema mezi řízením a vedením, publikovaný v Řízení školy 5/2021, přinášíme rozhovor s Mgr. Bc. Gabrielou Křížkovou, ředitelkou Základní a Mateřské školy ...
Vydáno: 24. 5. 2021