Školy církevní
Hlavním cílem materiálu je nabídnout uvádějícím učitelům doporučení a dobrou praxi s možností přizpůsobit práci se začínajícím učitelem podmínkám konkrétní školy i osobnostním předpokladům.
Hlavním cílem materiálu je usnadnit začínajícím učitelům nástup do profese a pomoci jim stát se samostatnými učiteli.
Hlavním cílem materiálu je připravit členy vedení škol na adaptační období, seznámit je s jeho základními principy a doporučenými činnostmi.
Může mít vychovatelka smlouvu na vychovatelku bez ohledu na to, zda pracuje v ŠD či v ŠK v církevní škole, nebo musí mít pracovní smlouvy dvě, jednu na ŠD a druhou na ŠK? Můžeme od nějaké odpolední hodiny promíchat žáky družinové s klubovými, opět v církevní škole?
MŠMT předkládá příručku a metodické doporučení pro pedagogické pracovníky - Týrané, zanedbávané a zneužívané dítě ve škole - doporučené postupy pro pracovníky škol.
- Článek
Školní kaplani a kaplanky v církevních školách (a zvláště ve školách Evangelické akademie) jsou součástí školních poradenských pracovišť a zároveň jsou vyslanci zřizovatelů – jednotlivých církví, které je touto specifickou duchovní službou pověřují.
Až 40 milionů korun rozdělí MŠMT mezi církevní školy a školská zařízení v rámci výzvy na poskytování vzdělávání a školských služeb pro děti, žáky a studenty uprchlé z Ukrajiny v souvislosti s letošním ozbrojeným konfliktem.
Základní předpisy
Základní předpisy
zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
Zápis
Smlouva o poskytování vzdělávání za úplatu
Další vzdělávání pedagogických pracovníků
Mzda
Nestane se každé ráno, aby člověk mohl přijít do Arcibiskupského paláce v Praze k setkání s velice významnou osobou. O rozhovor do letního čísla časopisu Řízení školy jsem požádal pomocného biskupa pražského Mons. Václava Malého a vedoucí Referátu církevního školství pražské arcidiecéze Moniku Vagenknechtovou.
- Článek
Zřizovat školy bylo vždy nedílnou součástí církve. Církevní školy vycházejí z kulturních kořenů naší společnosti, vždycky byly a jsou nositelkami hodnot, tradice a invence - reagovaly na potřebu doby, společnosti. Vyšlo z nich mnoho významných osobností. Obecně se dá říci, že byly kolébkou vzdělanosti. Mají za sebou bohatou škálu zkušeností. I dnes jsou součástí vzdělávacího systému.
- Článek
Nestane se každé ráno, aby člověk mohl přijít do Arcibiskupského paláce v Praze k setkání s velice významnou osobou. O rozhovor do letního čísla časopisu Řízení školy jsem požádal pomocného biskupa pražského Mons. Václava Malého a vedoucí Referátu církevního školství pražské arcidiecéze Moniku Vagenknechtovou.
Cílem Pracovní situace je shrnout některá specifika a „riziková“ místa spojená s přijímáním k základnímu vzdělávání a obsahem smlouvy o poskytování vzdělávání za úplatu a s tím související průběh vzdělávání v soukromé a církevní základní a střední škole.
(V této Pracovní situaci je vyjádřen právní názor jeho autorů. V případě sporu, včetně soudního řízení týkajícího se konkrétní věci, mohou být stanoviska a závěry třetích stran, včetně soudu, odlišné od těch, které jsou v tomto článku prezentovány.)
Soukromé a církevní školy jako školy „neveřejné“- obecně
Přijímání k základnímu vzdělávání, smlouva o poskytování vzdělávání