Inovace

Ve Škole da Vinci věříme, že inovace ve vzdělávání jsou klíčem k rozvoji studentů i celého školského systému. Přestože jsou všechny aktivity, které ve škole realizujeme, plně v souladu s rámcovými vzdělávacími programy, naši studenti často při přijímacím ...
Vydáno: 19. 3. 20255 minut čtení
Stanislav Laštůvka, ředitel Gymnázia Rájec-Jestřebí s více než třiceti lety zkušeností, sdílí v rozhovoru s Lucií Kalivodovou z Domu zahraniční spolupráce, jak mezinárodní projekty, zejména program Erasmus+, transformovaly školu. Díky jeho vedení se ...
Vydáno: 20. 1. 20259 minut čtení
Nejrůznějších škol, které se snaží o inovace ve vzdělávání, stále přibývá a Asociace malých inovativních škol (MIŠ) je tu proto, aby je podporovala, propojovala a zastupovala. Na pár otázek jsme se zeptali ředitelky Asociace Lucie Němcové.
Vydáno: 18. 11. 20246 minut čtení
Na konci listopadu končí projekt iKAP II – Inovace ve vzdělávání, který pro Hlavní město Prahu koordinoval Pražský inovační institut (Pii). Projekt, který trval dva a půl roku, byl zaměřený na pražské mateřské, základní a střední školy. Sdružoval ...
Vydáno: 28. 11. 20236 minut čtení
Projekt iKAP II – Inovace ve vzdělávání, který realizuje Pražský inovační institut, vás srdečně zve na ojedinělou online událost „Podpora psychické odolnosti a tvořivosti pomocí Futures Literacy“. Uskuteční se ve středu 18. října od 14 do 17.15 hod. Více ...
Vydáno: 9. 10. 20233 minuty čtení
V rámci projektu iKAP II – Inovace ve vzdělávání, který koordinuje Pražský inovační institut, se na 17 školách pilotuje nový program tzv. cirkulárních škol. Během něj spolupracují odborníci s několika školami v oblastech bioodpadu, gastroodpadu a reuse. ...
Vydáno: 21. 8. 20239 minut čtení
Alan Kaufman, přední americký psychometrik, odborník na měření kognitivních schopností a autor světoznámé stejnojmenné inteligenční baterie, v předmluvě ke 4. edici skvělé knihy Contemporary Intellectual Assessment: Theories, Tests, and Issues (2018, s. ...
Vydáno: 21. 8. 202317 minut čtení
Brute thinking je metoda, kterou lze použít k řešení problémů a generování nápadů. Jedná se o techniku, která využívá kreativitu a intuici bez omezování racionálními pravidly a konvenčními zvyklostmi. Tento způsob myšlení se v poslední době stává stále ...
Vydáno: 22. 5. 202316 minut čtení
Diskuze o návrhu reformy regionálního školství, který jsem prezentovala v rámci kulatého stolu v Poslanecké sněmovně, se rozhořela naplno. Spolu s klíčovými osobnostmi v oblasti vzdělávací politiky, učiteli, ekonomy i zástupci zaměstnavatelů a odborů jsme ...
Vydáno: 22. 5. 20238 minut čtení
„Dneska se neučíme! Jdeme na výstavu.“ To bývá první reakce dětí na zprávu, že jdou se třídou do muzea nebo do galerie, do divadla či do knihovny. My ale víme, že člověk se učí každý den a celý život. A že učitelé si umějí zařídit, aby se jejich svěřenci ...
Vydáno: 17. 5. 20239 minut čtení
Zruč nad Sázavou má pět tisíc obyvatel. Až se ale budou zdejší děti hlásit o práci, čeká je proti mnohým vrstevníkům značně výhodnější pozice. Díky místní „základce“ totiž tráví výuku často s iPadem v ruce a s roboty kroužícími mezi lavicemi. Jednou ze ...
Vydáno: 17. 5. 20238 minut čtení
Umělá inteligence (AI) je pořád tak trochu záhadné slovo. Co od ní čekat? Proč bychom jí měli věnovat pozornost? A proč by se s ní měly seznámit už děti na základních školách? Na následujících řádcích vám toto téma rádi stručně představíme.
Vydáno: 22. 8. 20225 minut čtení

Poznámka k dokumentu