Technologie

V malotřídních školách, kde se každodenní výuka odvíjí v komorním prostředí, často vyvstává otázka, jak efektivně propojit individuální přístup k žákům s moderními metodami vzdělávání. Základní škola a Mateřská škola Věšín ukazuje, že i menší instituce ...
Vydáno: 19. 2. 20253 minuty čtení
V posledních dvou až třech letech, tedy zhruba od skončení pandemie covid-19, jsme svědky celosvětového jevu, který by se dal nazvat „festivalem regulace smartphonů ve školách“. Desítky vlád – včetně většiny zemí západní Evropy – přistupují nebo již ...
Vydáno: 19. 2. 20259 minut čtení
Předchozí díly článku k výuce skladby se zabývaly „hmotným světem“ skladatelství, tedy základní sumou znalostí – vymezily hřiště, ve kterém se pedagogové kompozice pohybují. Třetí část – Svět snů – pojednala o tom, jak si svobodně povyskočit mimo lajny ...
Vydáno: 20. 1. 20258 minut čtení
Změny, které přinesl vývoj posledních desetiletí, se nutně musí promítnout do vzdělávání na základní škole. Technologie budou přirozeně pronikat do všech vyučovacích předmětů, domnívá se pedagog Josef Mach. A sám k tomu jako učitel a lektor aktivně přispívá.
Vydáno: 18. 11. 202411 minut čtení
Už 14. listopadu proběhne čtvrtý ročník Global Tech Conference for Youth. A protože se kromě prezenční formy bude odehrávat i online, mají školy jedinečnou příležitost připojit se a žákům i učitelům zprostředkovat novinky ze světa technologií i inovací. ...
Vydáno: 21. 10. 202411 minut čtení
Může AI vytvářet skutečná autorská díla? Multimodální AI, která kombinuje text, obraz a video, zasahuje do tradičního pojetí AI. Vyvolává diskuse nejen mezi právníky a programátory, ale řeší jej také učitelé v rámci jejich výuky. Generátor videí Sora ...
Vydáno: 24. 9. 2024
Učitelů, kteří zcela odmítají vpustit digitální technologie do svých hodin, je už minimum. Snižuje se i nejistota pedagogů. V některých školách však zatím chybí jasná koncepce, jak technologie smysluplně zařazovat do výuky v jednotlivých ročnících a ...
Vydáno: 19. 8. 20249 minut čtení
Tím, jak se mění doba, se proměňují i profese, které jsou pro středoškoláky a jejich rodiče atraktivní. Kdo z nich nechtěl být kosmonautem, herečkou nebo mistrem světa v ledním hokeji? Ale teď vážně: Zatímco obliba studia ekonomických či právních oborů rok ...
Vydáno: 19. 8. 20249 minut čtení
Psychická nepohoda žáků a studentů je téma, kterému se aktuálně věnuje řada odborníků v praxi i výzkumu. Mnoho výzkumů dokládá, jakým způsobem se zhoršuje duševní zdraví adolescentů. Anna a Veronika se rozhodly, že s tím zkusí něco udělat. Založily ...
Vydáno: 22. 4. 20247 minut čtení
Robotika se jako vědecká a technická disciplína zabývá roboty, jejich konstrukcí, výrobou a užitím. Úzce souvisí s elektronikou, mechanikou, mechatronikou a programováním. Je rychle se rozvíjejícím oborem. Stále častěji se objevuje i ve studijních osnovách ...
Vydáno: 20. 2. 20246 minut čtení
Ohlédnutí za druhým pololetím školního roku 2022/23 nám přináší opravdu velkou radost. Intenzivně jsme pracovali na zdokonalování panelů ÁMOS a rozšiřování sítě, která má dosah již na 344 škol a 190 tisíc žáků. Průběžně jsme připravovali zajímavý a ...
Vydáno: 18. 9. 20236 minut čtení
Největší koncentrace mladých talentů v oblasti robotiky bude příští týden k vidění při tradiční Robosoutěži – přesně řečeno v její jarní části určené pro základní školy a odpovídající stupně víceletých gymnázií. V Zengerově posluchárně Fakulty ...
Vydáno: 20. 4. 20235 minut čtení
Profesionálové zabývající se digitálním vzděláváním se jednou za rok sjíždějí do Londýna, aby se zde seznámili s novinkami, navázali nové kontakty či prohloubili stávající spolupráci. Jaký byl letošní ročník?
Vydáno: 18. 4. 202313 minut čtení
V českých školách se již pátý školní rok úspěšně používá inovativní aplikace pro učení cizích slovíček WocaBee. Jejím autorem je mladý programátor Michal Ošvát, který se zároveň věnuje také pořádání online jazykových soutěží v základních a středních ...
Vydáno: 20. 3. 20235 minut čtení
V rámci projektu podpořeného Technologickou agenturou České republiky „Nová metoda vzdělávání pro 21. století: Virtual-Co-Teaching“ pracoval tým katedry andragogiky a managementu vzdělávání PedF UK na smysluplném využití virtuální spolupráce mezi učiteli a ...
Vydáno: 19. 3. 20237 minut čtení
Tak se nám zase rozhořely diskuse na sociálních sítích. Po oficiální, poněkud zběsilé publikaci etického kodexu Učitelské platformy, ke kterému se hned připojili zástupci ministerstva, se vzedmula velká vlna připomínek, komentářů, různých pohledů a ...
Vydáno: 20. 2. 20235 minut čtení
Nárůst využívání digitálních technologií v průmyslu, ve vzdělávání i v domácnosti s sebou pochopitelně přináší celou řadu systémových otázek. K těm nepochybně patří úzká vazba mezi vlastnictvím digitálních technologií, jejich efektivní správou a ...
Vydáno: 17. 10. 20228 minut čtení
Digitální technologie jsou dneska všude, ve škole, v domácnosti, v průmyslu, na úřadech. Obklopují nás a bez jejich využití si už ani neumíme přítomnost představit. Denně volíme mezi bezpečností, efektivní správou a uživatelskou přívětivostí. Zkuste si ...
Vydáno: 22. 8. 20227 minut čtení
Jednou z možností, jak lze snížit riziko šíření infekcí ve školních zařízeních, je větší využití moderních technologií, jako je fotokatalýza.
Vydáno: 20. 9. 2021
V ÁMOS vision chceme, aby naše děti měly zářnou budoucnost. Proto byl obsah našeho vysílání na září ve znamení udržitelnosti. Na obrazovkách školních infocenter byly promítány informace o udržitelném rozvoji, globálních cílech nebo o správném způsobu, jak ...
Vydáno: 20. 9. 2021

Poznámka k dokumentu