Distanční vzdělávání

Co musí ředitel udělat předtím, než dá výpověď učiteli pro závažné porušení povinností?
Vydáno: 3. 3. 2023
V roce 2020 vyhlásilo MŠMT ČR projekt zaměřený na využití distanční výuky ve školách, nikoli jako pouhou náhradu při uzavření škol např. při pandemiích, ale jako běžnou vzdělávací nabídku. V projektu pod názvem „Pokusné ověřování obsahu, metod a organizace ...
Vydáno: 23. 1. 202314 minut čtení
Výzkumné šetření, které provedlo ESPEDIENTE, z. s., ve spolupráci se školami, zachytilo bezprostřední reakce žáků spojené s návratem do škol a také informace o tom, jak se jim v průběhu pandemie vedlo.
Vydáno: 22. 8. 20223 minuty čtení
Základní předpisy, metodické materiály
Vydáno: 30. 7. 2021
        Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení Změny za období květen 2021 PhDr. Mgr. Monika Puškinová Ph.D. specialistka na školskou legislativu, www.monikapuskinova.cz...
Vydáno: 24. 5. 2021
Ač je zpětná vazba často skloňovaným obecným pojmem, aktivity do ní spadající nabývají v distanční výuce obrovského významu, který není radno podceňovat. Příležitosti, jež tyto aktivity přinášejí, pak mohou pomoci přemostit distanční a prezenční výuku a ...
Vydáno: 19. 4. 2021
Už jako ředitelka školy jsem sázela na časté osobní schůzky, které přinášejí i přes časovou náročnost jedinečné výhody. Setkání tváří v tvář umožňuje si navzájem naslouchat, předávat si informace, očekávání a zpětné vazby, klást otázky a ihned na ně ...
Vydáno: 19. 4. 2021
Právní předpisy, informace, judikatura zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění vyhláška č. 10/2005 Sb., o vyšším odborném vzdělávání, v platném znění
Vydáno: 27. 1. 2021
Vzdělávací proces, který vnímá žáka jako aktivní zdroj učení se, s přiznanými emocemi, prostorem na spolupráci a práci s chybou, je označován jako vysoce funkční. To potvrzuje i analýza1), kterou si nechal vypracovat Nadační fond Eduzměna. Z ní plyne, že ...
Vydáno: 23. 11. 2020
V souvislosti s opatřeními proti nemoci covid-19 se stává otázka výuky „na dálku“ pro naši společnost klíčovou. Zajištění kvalitní výuky (interakce učitele a žáka) a aktivního učení žáků (individuální činnosti žáků) se neobejde bez kompetentního učitele ...
Vydáno: 23. 11. 2020
Právní předpisy, informace, judikatura zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění Metodické doporučení pro vzdělávání distančním způsobem. Dostupné z: ...
Vydáno: 1. 10. 2020
Bleskové uzavření škol na začátku března změnilo ze dne na den učitelům život. A to nejen ten pracovní. S přechodem na distanční vyučování se významně proměnily požadavky na potřebné kompetence, zmizela řada jistot, objevily se nové výzvy. Ale také se z ...
Vydáno: 21. 9. 2020
Uzavření škol nás potkalo během prázdnin, proto jsme oproti školám z jiných okresů měli výhodu, že jsme si mohli rozmyslet, jakým způsobem budeme uskutečňovat distanční výuku. V pondělí 16. března jsme se tak sešli v takřka v plném počtu na společné poradě ...
Vydáno: 18. 8. 2020
Za povedený krok nejen pro distanční výuku jazyků považuji, že okamžitě po vyhlášení zákazu přítomnosti žáků ve škole se naše vedení rozhodlo, že budeme jednotně využívat platformu Moodle. Na našem gymnáziu se čtyřletým a šestiletým vzdělávacím programem ...
Vydáno: 18. 8. 2020
Strategie přechodu školy na distanční vzdělávání aneb Učíme (i) na dálku
Vydáno: 20. 5. 2020
Sebehodnocení žáků je nedílnou součástí hodnocení v každé škole. V době on – line výuky sebehodnocení dostává další význam, protože vyučující může (a měl by) podle něj hodnotit žáka v rámci druhého pololetí. Podle výkladu vyhlášky 211/2020 Sb. o hodnocení ...
Vydáno: 1. 5. 2020
Bezprostředně po oznámení, že budou od středy 11. března 2020 uzavřené školy, jsme se s kolegyněmi a s kolegy sešli a nastavili si jasnou strategii, jak zvládnout modifikované distanční vzdělávání, se kterým jsme doposud neměli absolutně žádné zkušenosti. ...
Vydáno: 20. 4. 2020
Když dal Tomáš Garrigue Masaryk volební právo ženám, zdvojnásobil množství voličů a udělal z politiky veřejné téma. Když koronavirus vzal školám žáky a z jejich rodičů udělal asistenty pedagoga, zmnohonásobil množství pedagogů a ze vzdělávání udělal téma ...
Vydáno: 20. 4. 2020
V poslední době jsem se několikrát setkala s výrokem, že svět už nikdy nebude, jaký byl. Tento výrok měl dle následného textu negativní konotaci.
Vydáno: 20. 4. 2020

Poznámka k dokumentu