Reklama

  • Článek
„Krajský úřad Středočeského kraje, Odbor správních agend a krajský živnostenský úřad, jako orgán příslušný k výkonu dozoru podle zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, rozhodl v řízení vedeném ve věci uložení pokuty takto: právnické osobě Základní škola s rozšířenou výukou jazyků Magic Hill s. r. o. se podle § 8a odst. 6 písm. c) zákona o regulaci reklamy za spáchání správního deliktu podle § 8a odst. 2 písm. b) zákona o regulaci reklamy, kterého se dopustila tím, že jako zadavatel zadala v září 2011 reklamu, která je nekalou obchodní praktikou podle § 4 odst. 1 a 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, kdy je v příloze č. 1 téhož zákona pod písm. b) této přílohy uvedena obchodní praktika, která je vždy považována za klamavou, pokud podnikatel nepravdivě používá značku jakosti nebo obdobné označení, neboť od září 2011 do 7. září 2013 účastník řízení užíval na svých internetových stránkách www.magic-hill.cz značku certifikátu Rodiče vítáni, přestože si platnost tohoto certifikátu neprodloužil, což správní orgán považuje ze strany účastníka řízení za nekalou obchodní praktiku, ukládá se pokuta ve výši 3 000 Kč (slovy tři tisíce korun českých) a povinnost uhradit náklady řízení ve výši 1 000 Kč (slovy jeden tisíc korun českých).“
Vydáno: 18. 08. 2016
  • Článek
V minulém čísle Řízení školy jsem napsala, že otázka efektivnosti zákonných regulačních opatření je velice problematická a těžko evaluovatelná. Protože jsem spíše zastáncem kréda, že láhev je napůl plná, chci v tomto optimisticky a pragmaticky laděném závěrečném dílu seriálu úvah na téma „Reklama a škola“ nastínit vizi školy otevřené, ale sebevědomé a sebereflektující.
Vydáno: 03. 01. 2011
  • Článek
V minulém čísle jsem poukázala na to, že ne všechny společenské vztahy lze efektivně regulovat pouze právními normami. Nejnižšími v hierarchii norem ve společnosti, ale rozhodně ne z hlediska významu, jsou normy profesní etiky, kterými lidé skutečně žijí, tedy „profesní seberegulace“.
Vydáno: 03. 12. 2010
  • Článek
Úskalí obecné regulace reklamy ve školách Ing. Eva Vrbová MPA V interview publicisty Karla Hvížďaly se zesnulým profesorem Vojtěchem Ceplem ze dne 21. 11. 20091)tento ústavní právník zmiňuje proud,...
Vydáno: 01. 11. 2010
  • Článek
V České republice nepůsobí dětský ombudsman. Ve Finsku a dalších skandinávských zemích ano. Společně se spotřebitelskými organizacemi se mimo jiné věnuje i otázce nadměrného marketingového tlaku vyvíjeného na děti ve...
Vydáno: 01. 10. 2010
  • Článek
Mnozí rodiče jsou znepokojeni skutečností, že jejich děti jsou bombardovány reklamními sděleními a poselstvími od útlého věku, a to doslova na každém kroku a v každém prostředí. Jsou si vědomi toho, že jejich účelem je formovat tužby a přání jejich potomků ze strany marketingových profesionálů. V rámci této profese se již i u nás profilovala podskupina agentur specializujících se na děti jako cílovou skupinu perspektivních konzumentů. Protože děti a mladiství jsou koncentrováni ve školách, kde tvoří věkem homogenní a prostorově i časově snadno dosažitelnou skupinu, zákonitě se školy stávají objektem jejich pozornosti a snažení.
Vydáno: 01. 09. 2010
  • Článek
Reklamní nebo propagační předměty do 500 Kč Jsme škola, vedle své hlavní činnosti provozujeme ještě doplňkovou činnost, například ubytování, hostinskou činnost, pronájmy nemovitostí, … Můžeme v rámci doplňkové činnosti nakoupit,...
Vydáno: 01. 02. 2010