PR ve školství
- Článek
Firma Než zazvoní dělá pravidelné průzkumy mezi osmáky a deváťáky v základních školách. V průzkumech řeší například to, kolik času tráví na sociálních sítích, zda se účastní dnů otevřených dveří (a jaký vliv dny mají na rozhodování) nebo co je pro ně při výběru školy nejdůležitější. A poslednímu z témat se budeme věnovat v následujícím článku – je totiž zásadní v náborovém procesu i celkové komunikaci školy.
- Článek
Twitter se zhruba 400 000 uživateli z ČR není sice mezi učiteli ani širokou veřejností příliš rozšířený, je ale oblíbený mezi politiky, novináři a z učitelské veřejnosti velmi zajímavými pedagogy. Vytváření obsahu pro Twitter je náročné, stejně tak získávání sledujících. Ale pokud se škola dokáže v této sociální síti dobře vyprofilovat, upozorní na sebe u názorově vlivné sociální skupiny.
- Článek
Náš externí spolupracovník Michal Kaderka je vyučujícím mediální výchovy na pražském Gymnáziu Na Zatlance. Požádali jsme jej, aby napsal článek o vedení školního instagramového účtu, a on nám nabídl rozhovor se svými studenty, kteří se rozhodli v rámci výuky založit a rozvíjet neformální školní účet na Instagramu. "Zatlankovskými" studenty, kteří se do práce na Instagramu společně pustili, jsou Jiří Svoboda (19), jenž mimo jiné píše pro nejvýznamnější server o startupové scéně CzechCrunch.cz, a Jan Kopřiva (19), který do loňského roku působil jako redaktor oficiálního webu hokejové Sparty.
- Článek
Začátek školního roku je provázen dokončováním plánování všech jeho součástí. Naplánován by měl být i nábor. Pokud jste plán marketingové komunikace dosud nevytvořili, v tomto článku zjistíte, jak na to.
- Článek
Facebook (FB) může sloužit k budování dobré pověsti školy, k práci s žáky, rodiči i absolventy a také k cílené reklamě, která se dostane přímo k cílové skupině. Stačí dodržovat několik zásadních pouček a zaznamenáte výsledky.
- Článek
Prezentace jakékoliv instituce, tj. i školy, je nezbytnou součástí řídicího procesu. Jestliže prezentaci zasadíte do konkrétní činnosti, kterou řízení zahrnuje, nejde o nic jiného než o marketing. Prezentovat se je možné různými způsoby. My sami jsme dlouho cítili, že spojujeme řadu lidí z oboru sociální práce v našem regionu, protože se často jedná absolventy naší školy nebo o lidi, kteří pracují v organizacích, ve kterých studenti VOŠS vykonávají odbornou praxi. Myšlenka napojení se na odbornou praxi tedy nebyla úplně nová, a to i vzhledem k tomu, že vlastně představuje základní stavební kámen vyšších odborných škol.
- Článek
Tušíte, že jsou pro vaši školu sociální sítě důležité, ale stále nevíte, jak s nimi začít? Poradím vám: seznamte se s Facebookem, Twitterem nebo třeba Instagramem nejprve sami za sebe. Nasajete tak atmosféru dané sítě a zjistíte, jak funguje. Sledujte zajímavé zdroje, osobnosti i podobně zaměřené školy. Nebojte se, snadným nastavením se vyhnete záplavě fotek z dětských oslav a přihlouplým vtípkům, tedy prostě obsahu, který vás nebaví. Aneb „jaké si to uděláte, takové to budete mít“. Teprve až si danou síť „osaháte“, je na čase použít ji „z druhé strany“, tedy jako komunikační nástroj školy.
- Článek
O zkušenosti s profilem školy na sociálních sítích se s námi podělil Zbyněk Kubičík, ředitel Gymnázia a Střední odborné školy, Nový Jičín, p. o., školy, která zvítězila v soutěži sCOOL web 2016 v kategorii středních škol.
- Článek
Chcete pro svoji školu kvalitní web? Pak budete jednat s internetovou firmou, která ho pro vás vyrobí. Jak při tom postupovat, na co se soustředit a na co si dát pozor?
- Článek
Každý, kdo má zkušenosti s novináři, je překvapený tím, jak jeho slova či sdělení získala zcela jiný smysl. Tomu lze předejít strategickým budováním vztahů s novináři, kteří v případě komunikační krize budou chtít vyslechnout váš názor, nikoli jen dostat vaše vyjádření do svého článku.
- Článek
Každý soudný ředitel v únoru sledoval, jak se na Třebešíně odehrálo vedle lidského dramatu i jedno drama mediální. Na negativní publicitu se dá ovšem připravit, a to konzistentní a dlouhodobou spoluprací s novináři. Či vytvořením manuálu krizové komunikace pro případ, že se škole nedaří kontrolovat všechny informace, které o ní kolují.
- Článek
Náborové kampaně na střední školy vrcholí. Či spíše by vrcholit měly. Na mnohých školách ale kampaň nebo nábor neřeší. Žáků jim zatím přichází dost, případně by to mohlo být lepší, ale dokud „vyjdou“, tak proč něco zásadně měnit? A má vůbec smysl investovat tolik energie do něčeho, jako je inovace školního webu?
- Článek
Z propagačních kanálů jsme v předchozích dílech tohoto seriálu rozebírali ty dominující elektronické, jako je web nebo sociální sítě. Mohlo by se zdát, že potištěnému papíru jako médiu pěje labutí píseň. Tak jisté to není, rozhodně dosud neřekl poslední slovo.
- Článek
A je to tady. Po celou dobu svého seriálu jsem tušil, že to jednou musí přijít, že se tomuto tématu nevyhnu. Sociální sítě jsou natolik podstatným fenoménem v současné mezilidské komunikaci, že je nelze opomenout ani v seriálu o školním PR. A protože v minulých dílech o webu jsme se ocitli v digitální oblasti, jsou zkrátka na řadě. Nuže, do toho...
- Článek
Škola má skvělé webové stránky, teď už jen zajistit, aby je někdo sledoval. Tento díl seriálu se pokusí poradit, jak přivést čtenáře na školní web.
- Článek
V předchozím dílu našeho seriálu o školním PR jsme řešili koncepční a technické aspekty webových stránek školy, dnes se podíváme na to, čím je „nakrmit“.
- Článek
V našem seriálu o školním public relations jsme již probrali školu z mnoha stran, zatím především z těch reálných. V jednadvacátém století ale získává čím dál víc na důležitosti i svět virtuální. Podíváme se tedy postupně blíže také na složky, pro které si úředníci vymysleli označení „dálkový přístup“. Tím nejdůležitějším prvkem v internetové komunikaci školy je její webová prezentace.
- Článek
Dnešní díl bude poměrně stručný. Pokusím se vám nabídnout dva nástroje k odlišení školy a školních akcí od konkurence a k posílení budování vztahů směrem k VIP osobnostem i veřejnosti.
- Článek
V předminulém čísle jsme se zabývali školní grafikou a slíbili jsme si, že se budeme věnovat zvlášť fenoménu školního loga. Protože jsme do minulého čísla aktuálně zařadili téma výroční zprávy, přichází kapitola o znaku školy na řadu dnes.
- Článek
Dnešní díl seriálu o školním PR se týká zcela aktuálního tématu. Jednou z každoročních povinností ředitele školy, danou zákonem, je zveřejnění výroční zprávy za uplynulý školní rok. Je možné to brát jako formalismus a vyprodukovat „cosi“, co se jen minimálně liší od sousední školy nebo od loňské verze. Takový přístup je ale dle mého promarněná šance, výroční zpráva může sloužit jako účinný nástroj propagace školy. Znamená to ale odlišit se na první pohled a věnovat přípravě patřičnou pozornost. Pojďme se podrobně podívat, co výroční zpráva musí a může obsahovat a jak ji využít při prezentaci školy.