PR ve školství
Firma Než zazvoní dělá pravidelné průzkumy mezi osmáky a deváťáky v základních školách. V průzkumech řeší například to, kolik času tráví na sociálních sítích, zda se účastní dnů otevřených dveří (a jaký vliv dny mají na rozhodování) nebo co je pro ně při ...
Vydáno: 23. 5. 2022
Twitter se zhruba 400 000 uživateli z ČR není sice mezi učiteli ani širokou veřejností příliš rozšířený, je ale oblíbený mezi politiky, novináři a z učitelské veřejnosti velmi zajímavými pedagogy. Vytváření obsahu pro Twitter je náročné, stejně tak ...
Vydáno: 17. 9. 2018
Náš externí spolupracovník Michal Kaderka je vyučujícím mediální výchovy na pražském Gymnáziu Na Zatlance. Požádali jsme jej, aby napsal článek o vedení školního instagramového účtu, a on nám nabídl rozhovor se svými studenty, kteří se rozhodli v rámci ...
Vydáno: 16. 8. 2018
Začátek školního roku je provázen dokončováním plánování všech jeho součástí. Naplánován by měl být i nábor. Pokud jste plán marketingové komunikace dosud nevytvořili, v tomto článku zjistíte, jak na to.
Vydáno: 21. 8. 2017
Facebook (FB) může sloužit k budování dobré pověsti školy, k práci s žáky, rodiči i absolventy a také k cílené reklamě, která se dostane přímo k cílové skupině. Stačí dodržovat několik zásadních pouček a zaznamenáte výsledky.
Vydáno: 24. 4. 2017
Prezentace jakékoliv instituce, tj. i školy, je nezbytnou součástí řídicího procesu. Jestliže prezentaci zasadíte do konkrétní činnosti, kterou řízení zahrnuje, nejde o nic jiného než o marketing. Prezentovat se je možné různými způsoby. My sami jsme ...
Vydáno: 20. 2. 2017
Tušíte, že jsou pro vaši školu sociální sítě důležité, ale stále nevíte, jak s nimi začít? Poradím vám: seznamte se s Facebookem, Twitterem nebo třeba Instagramem nejprve sami za sebe. Nasajete tak atmosféru dané sítě a zjistíte, jak funguje. Sledujte ...
Vydáno: 20. 2. 2017
O zkušenosti s profilem školy na sociálních sítích se s námi podělil Zbyněk Kubičík, ředitel Gymnázia a Střední odborné školy, Nový Jičín, p. o., školy, která zvítězila v soutěži sCOOL web 2016 v kategorii středních škol.
Vydáno: 20. 2. 2017
Chcete pro svoji školu kvalitní web? Pak budete jednat s internetovou firmou, která ho pro vás vyrobí. Jak při tom postupovat, na co se soustředit a na co si dát pozor?
Vydáno: 17. 8. 2016
Každý, kdo má zkušenosti s novináři, je překvapený tím, jak jeho slova či sdělení získala zcela jiný smysl. Tomu lze předejít strategickým budováním vztahů s novináři, kteří v případě komunikační krize budou chtít vyslechnout váš názor, nikoli jen dostat ...
Vydáno: 20. 6. 2016
Každý soudný ředitel v únoru sledoval, jak se na Třebešíně odehrálo vedle lidského dramatu i jedno drama mediální. Na negativní publicitu se dá ovšem připravit, a to konzistentní a dlouhodobou spoluprací s novináři. Či vytvořením manuálu krizové komunikace ...
Vydáno: 11. 5. 2016
Náborové kampaně na střední školy vrcholí. Či spíše by vrcholit měly. Na mnohých školách ale kampaň nebo nábor neřeší. Žáků jim zatím přichází dost, případně by to mohlo být lepší, ale dokud „vyjdou“, tak proč něco zásadně měnit? A má vůbec smysl ...
Vydáno: 22. 3. 2016
Z propagačních kanálů jsme v předchozích dílech tohoto seriálu rozebírali ty dominující elektronické, jako je web nebo sociální sítě. Mohlo by se zdát, že potištěnému papíru jako médiu pěje labutí píseň. Tak jisté to není, rozhodně dosud neřekl poslední slovo.
Vydáno: 2. 7. 2015
A je to tady. Po celou dobu svého seriálu jsem tušil, že to jednou musí přijít, že se tomuto tématu nevyhnu. Sociální sítě jsou natolik podstatným fenoménem v současné mezilidské komunikaci, že je nelze opomenout ani v seriálu o školním PR. A protože v ...
Vydáno: 19. 4. 2015
Škola má skvělé webové stránky, teď už jen zajistit, aby je někdo sledoval. Tento díl seriálu se pokusí poradit, jak přivést čtenáře na školní web.
Vydáno: 14. 3. 2015
V předchozím dílu našeho seriálu o školním PR jsme řešili koncepční a technické aspekty webových stránek školy, dnes se podíváme na to, čím je „nakrmit“.
Vydáno: 22. 2. 2015
V našem seriálu o školním public relations jsme již probrali školu z mnoha stran, zatím především z těch reálných. V jednadvacátém století ale získává čím dál víc na důležitosti i svět virtuální. Podíváme se tedy postupně blíže také na složky, pro které si ...
Vydáno: 27. 1. 2015
Dnešní díl bude poměrně stručný. Pokusím se vám nabídnout dva nástroje k odlišení školy a školních akcí od konkurence a k posílení budování vztahů směrem k VIP osobnostem i veřejnosti.
Vydáno: 21. 12. 2014
V předminulém čísle jsme se zabývali školní grafikou a slíbili jsme si, že se budeme věnovat zvlášť fenoménu školního loga. Protože jsme do minulého čísla aktuálně zařadili téma výroční zprávy, přichází kapitola o znaku školy na řadu dnes.
Vydáno: 17. 11. 2014
Dnešní díl seriálu o školním PR se týká zcela aktuálního tématu. Jednou z každoročních povinností ředitele školy, danou zákonem, je zveřejnění výroční zprávy za uplynulý školní rok. Je možné to brát jako formalismus a vyprodukovat „cosi“, co se jen ...
Vydáno: 19. 10. 2014